به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه با گرامیداشت 12 فروردین که روز جمهوری اسلامی نامیده شده، افزود: برخی می خواستند پیشوند و پسوند هایی را به حکومت جمهوری اسلامی اضافه کنند تا اسلام را از جامعه بگیرند که امام راحل مقابل تمامی این اندیشه های خام و گمراه ایستاد و مردم نیز جوانمردانه به میدان آمدند .
وی اظهار کرد: 98.2 درصد مردم به جمهوری اسلامی رای آری داند و جمهوری اسلامی - نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد- تثبیت شد و مردم نشان دادند که اسلام، قرآن و اهل بیت (ع) را می خواهند.
خطیب نمازجمعه قزوین میلاد مولی الموحدین علی بن ابی طالب( ع ) را مهمترین رویداد هفته دانست و افزود: آن حضرت همراه همیشگی رسول خدا در همه سختی ها و مشکلات بود و به فرموده پیامبر گرامی اسلام حضرت علی (ع) شایستگی ها و ویژگی های خاص زیادی داشت که غیر قابل ذکر بودند.
وی اظهارکرد: به فرموده رسول گرامی اسلام اگر ضربه شمشیر علی در جنگ خندق نمی بود اسلام به کل از میان می رفت و کفرغالب می شد.
وی ادامه داد: خداوند نیز در قرآن امام علی( ع ) را ستایش کرده است و هم خدا و هم رسول خدا از وی راضی بودند.
آیت الله عابدینی افزود: آن حضرت در خانه خدا پا به دنیا گذاشت و در خانه خدا نیز به شهادت رسید و باید اخلاق ،عدالت و مروت و جوانمردی را از وی فرا گرفت.
وی با اشاره به وفات بانوی کربلا و مبلغ منویات امام حسین (ع) گفت: باید قدردان فرهنگ زینب کبری ( س ) باشیم چون این روش و منش عفیفانه، بزرگترین سرمایه بریا زنان ماست.
وی افزود: باید هرکدام از بانوان مانند یک نیروی فعال فرهنگی برای نشر فرهنگ حسینی و زینبی در جامعه تلاش کنند.
وی با اشاره به مراسم اعتکاف افزود:اعتکاف ماه رجب زمینه ساز درک ماه رمضان و لیله القدر است و خوشبختانه هرساله روند حضور مردم در مراسم اعتکاف افزایشی بوده که نشان دهنده توجه نسل جوان به دین و اسلام است.
آیت الله عابدینی خاطر نشان کرد: باید به جامعه ای که اینقدر جوانان پرشور و نشاط در زمینه اعتکاف دارد تبریک گفت چون در گذشته تنها یک مسجد و تعداد معتکفان بسیار اندک بودند.
وی در خصوص روز طبیعت اظهار کرد: طبیعت تنها متعلق به ما نیست و باید برای حفظ این امانت که متعلق به نسل های آینده بشر نیز هست تلاش کرده و جنگل ها و مراتع را از بین نبریم.
وی افزود: به سالروز ارتحال عالم انقلابی آیت الله باریک بین که سالهای متمادی به امامت نماز جمعه شهر قزوین پرداخت نزدیک می شویم و برای وی از درگاه الهی علو درجات را درخواست کرده و امیدواریم در مراسم بزرگدشت وی وظیفه ایمانی خود را برای حضور پرشور به خوبی ادا کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: خداوند گناهان انسان ها را در صورت توبه کردن می پذیرد و در صورتی که استغفار و توبه واقعی باشد قلم عفو بر صحیفه معصیت ها و گناهان انسان ها می کشد.
امام جمعه قزوین گفت: یکی از بهترین ذکرها برای کاهش بار گناهان استغفار است و انسان ها به فرموده پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصوم باید زیاد به استغفار بپردازند.
6012/6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.