رضا طاهری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان صادرات شامل انگور، انواع آلو و اشلیل به وزن یک هزار و 500 تن بوده است.
وی اضافه کرد: در صورتی که برخی از مشکلات مالیاتی و امور گمرکی در استان حل شود برنامه صادرات میوه در سال جاری نیز با قوت پیگیری خواهد شد و حتی به دنبال توسعه بازارهای صادراتی نیز خواهیم بود.
وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص همکاری سازمان همیاری در زمینه اجرای سامانه آبیاری تحت فشار در استان قزوین افزود: این سازمان خرید لوله و تجهیزات سامانه آبیاری تحت فشار برای بیش از 6 هزار هکتار از باغ های استان را در سال گذشته تعهد کرده بود که در این زمینه بیش از یک هزار و 700 تن لوله از معتبرترین کارخانه ها خریداری و به کشاورزان تحویل داد.
طاهری خاطر نشان ساخت: با توجه به اهمیت سامانه های آبیاری تحت فشار در زمینه افزایش کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی، آماده همکاری برای توسعه این سامانه و در نهایت افزایش صادرات استان هستیم.
تنوع اقلیمی زمینه مساعدی برای کشت انواع محصولات گرمسیری و سردسیری در نقاط مختلف استان قزوین را فراهم کرده است به طوریکه انواع محصولات شامل گندم، جو، یونجه، زعفران، چغندر قند، عدس، لوبیا، سیب زمینی، تره بار، هندوانه، زیتون، ذرت، پسته، زیتون، گیلاس، سیب، هلو، زردآلو، گردو، انگور، فندق و زالزالک در سطح وسیعی از مزارع کشاورزی استان کشت می شو.
به سبب وجود زمین های حاصل خیز و دسترسی به آب های سطحی و زیرزمینی کافی، پرورش بیش از 33 گونه انگور در تاکستان های قزوین به شهرت کشاورزی استان افزوده است.
6101/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.