به گزارش ایرنا، سرهنگ سلمان امیری عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید جانشین پلیس راهور از راه های ارتباطی استان، افزود: قزوین در حال حاضر 1.5 درصد از حجم ترافیکی کشور را دارا بوده اما متاسفانه به دلیل حجم بالای تردد خودروها، 2.8 درصد تصادفات جاده ای کشور به این استان تعلق دارد.
وی با اشاره به افزایش 14.6 درصدی تردد خودروها در جاده های استان قزوین از 24 تا 29 اسفند ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: تعداد تردد خودروها در 6 روز گذشته براساس آمارهای ثبت شده بالغ بر پنج میلیون و 207 هزار و 149 دستگاه بوده و در زمینه سوخت نیز طی مدت یاد شده با افزایش 17.3 درصدی روبرو بوده ایم.
سرهنگ امیری اضافه کرد: در چند سال گذشته علی رغم حجم انبوه سفرها و تردد خودروها در جاده های استان، شاهد اتفاقات خوبی در حوزه ترافیکی بوده ایم تا جایی که سال گذشته در بخش تصادفات فوتی و جرحی به ترتیب 25 و 16 درصد کاهش داشته ایم.
وی افزود: همزمان با آغاز رزمایش ترافیکی و خدمات سفر نوروزی امسال نیروهای پلیس راه استان در قالب 74 تیم گشت خودرویی به همراه 28 دستگاه دوربین سیار جاده ای و 60 دستگاه دوربین لیزرگان نسبت به ثبت تخلفات رانندگی اقدام خواهند کرد تا با رعایت هرچه بهتر قوانین شاهد کمترین حوادث باشیم.
استان قزوین دارای 671کیلومتر راه است که 217کیلومتر آزادراه، 292 کیلومتربزرگراه، 253کیلومتر راه اصلی و 563 کیلومتر راه فرعی است.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.