به گزارش ایرنا، سرهنگ نصرالله بیگلری عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید جانشین پلیس راهور از جاده های این استان، افزود: با توجه به ثبت تردد شمارهای خودرو، 29 اسفند ماه /دیروز/ ما شاهد افزایش 36 درصدی حجم سفرهای برون شهری نسبت به سال گذشته در استان قزوین بوده ایم.
وی ادامه داد: قزوین با هم مرز بودن هفت استان کشور، در روزهای عادی شاهد تردد روزانه 700 تا 800 هزار دستگاه خودرو است که در روزهای تعطیل سال، به خصوص ایام نوروز این میزان تردد به یک میلیون و 300 هزار دستگاه افزایش می یابد.
وی به آمار تلفات جاده ای استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش پلیس راه و سایر دستگاه های خدمات رسان، آمار تلفات جاده ای سال گذشته نسبت به سال 95 با کاهش 25 درصدی روبرو بوده است.
در ادامه، دبیر ستاد خدمات سفر در استان قزوین گفت: نوروز، همه مرزهای تاریخی و جغرافیایی را در نوردیده و برای ما ایرانیان افتخار بزرگی را رقم زده است.
جواد حضرتی ها افزود: امروز این آئین باستانی در قلب اروپا و در کشورهایی مانند بلغارستان، آلبانی و بوسنی و هرزگوین به شکل باشکوهی برگزار می شود.
وی، استان قزوین را یکی از کریدورهای مهم ارتباطی کشور که ماهانه میلیون ها دستگاه خودرو در آن تردد می کنند، دانست و ادامه داد: برای همین منظور و در ایامی مانند نوروز باید بستری را فراهم کرد تا مردم سایر استان از مراکز تاریخی، فرهنگی و گردشگری نیز دیدار داشته باشند.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.