به گزارش ایرنا، محمد مهرانفر روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه دارای 400 ورزشکار بیمه شده هستیم، افزود: این هیات از هیات های ورزشی با سابقه استان است و سابقه 24 سال فعالیت دارد.
وی اضافه کرد: امیدواریم تعداد بیمه شدگان ورزشی این رشته در سال 97 به 700 تا یک هزار نفر افزایش یابد و تا سال 1400 نیز به 2 هزار نفر برسیم.
رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان قزوین گفت: 15 کمیته ورزشی در فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی وجود دارد که تاکنون 9 مورد از آنها در قزوین راه اندازی شده اند.
وی با بیان اینکه راه اندازی برخی کمیته ها به زیرساخت ها و امکانات خاصی نیازمند است،افزود:اصلی ترین کمیته این رشته کارتینگ است که مادر همه رشته ها است و باید حتما راه اندازی شود.
این مسئول ورزشی همچنین گفت: در دوره جدید مدیریت هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان قزوین طی 6 ماه گذشته، 35 درصد به آمار ورزشکاران بیمه شده و 64 درصد به آمار بانوان ورزشکار هیات افزوده شده است.
مهرانفر افزود: در رشته موتورسواری و اتومبیلرانی هرکجا پیست و تجهیزات وجود داشته رتبه اول را به دست آورده ایم به عنوان نمونه استان قزوین در رشته آفرود همیشه حرف نخست را در کشور زده است.
وی همچنین گفت: پرهزینه ترین رشته ورزشی هستیم البته در صورت ورود اسپانسرها و خودروسازان به این رشته ماهیت آن تغییر می کند.
این مسئول ورزشی همچنین گفت: حداقل به 50 هکتار زمین برای احداث زیرساخت و پیست نیاز داریم چون فقدان زیرساخت ها و امکانات مشکلات زیادی را برای ورزشکاران این رشته ایجاد کرده است.
رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان قزوین افزود: به همت مدیرکل ورزش و جوانان استان پنج هکتار زمین در شهرک مهرگان برای احداث پیست این رشته اختصاص یافته که برای راه اندازی مسابقات اسلالوم،کارتینگ و ای تی وی (موتورهای چهارچرخ) مناسب است.
وی همچنین گفت: غیرقانونی بودن تردد موتورسیکلت های این رشته در داخل و بیرون شهر که به توقیف و جریمه موتورسیکلت ها منجر می شود یکی از مشکلات این رشته است که امیدواریم با تصویب مواد قانونی بخشی از معضلات و مشکلات ورزش موتورسواری و اتومبیلرانی حذف شود.
رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان قزوین همچنین گفت: رالی شهری،اسلالوم و کارتینگ از رشته های همگانی ما محسوب می شوند و دستگاه های دولتی می توانند در توسعه این بخش به ما کمک کنند.
وی با اشاره به قصد این هیات برای توسعه فعالیت خود در سطح شهرستان ها، ادامه داد: در حال حاضر روسای هیات های تاکستان،آبیک،محمدیه،الموت و کوهین تعیین شده اند و امیدواریم در سال 97 حداقل میزبانی مسابقات رالی،اسلالوم،دیریفت و آفرود و آندرو قهرمانی کشور را در قزوین داشته باشیم.
مهرانفر با اشاره به درخواست های این هیات از مسئولان،گفت: کمک به تکمیل زیرساخت ها، تهیه زمین و رفع مشکل تردد خودروهای ورزشکاران از جمله درخواست های ما هستند.
وی ادامه داد: فرهنگ سازی برای توسعه رشته موتورسواری و اتومبیلرانی از اهداف اصلی ماست و در 6 ماه گذشته در 2 نمایشگاه آفرود و نمایشگاه صنعت خودرو حضور یافتیم و در سال 97 دوره های مربیگری و آموزش را نیز در دستور کار قرار خواهیم داد.
دبیر کمیته موتور اندرو این هیات نیز در این نشست گفت: می توانیم با هماهنگی با اداره کل آموزش و پرورش و اداره ورزش و ناجا یک مدرسه موتورسواری را در قزوین پایه گذاری کنیم.
علیرضا اسدی افزود: امیدواریم پس از طی دوره های آموزشی گواهی ها و مدارک لازم را به ورزشکاران این رشته اعطا کنیم تا ورزشکاران این رشته در زمینه حمل خودروها و موتورسیکلت های خود با مشکلات کمتری روبرو باشند.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.