به گزارش ایرنا، علی فرخزاد روز شنبه در شورای حفاظت از حقوق بیت المال که با حضور رئیس کل دادگستری و دادستان قزوین در اداره کل منابع طبیعی استان برگزار شد، افزود: با هم افزایی از توان بخشداران و دهیاران در زمینه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز باید بیشتر استفاده کنیم و از ظرفیت گشت های مشترک دستگاه های اجرایی نیز غافل نشویم.
به گفته وی، باید در حریم روستاها میان افراد غیر بومی و بومی تفاوت قائل شد زیرا بسیاری از زمین خواری ها در زمینه ساخت ویلا توسط افراد غیربومی صورت می گیرد.
وی ادامه داد: یکی از خواسته های به حق اهالی مناطق گردشگری استان نیز توجه به همین موضوع بوده که در رفع تداخلات اراضی میان افراد بومی و غیربومی تفاوت قائل باشیم.
فرخزاد با تاکید بر تسریع در تهیه طرح های هادی روستایی، اظهار داشت: 250 روستای استان به تهیه طرح هادی یا بازنگری نیاز دارند که اگر با دید بازتر و با توجه به نیازمندی های مردم، این طرح ها تهیه شوند در آینده جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز گرفته شده و در حل مشکلات مناطق نیز موثر خواهند بود.
وی در پایان اضافه کرد: امیدواریم با تامین منابع مالی، طرح هادی 100 روستای استان تا پایان امسال و 100 روستای دیگر تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده تهیه شوند تا جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز گرفته شود.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.