به گزارش ایرنا، محمدعلی حضرتی عصر شنبه در نشست ستاد خدمات سفر که در سالن باقرالعلوم (ع) مدیریت بحران استانداری برگزار شد، افزود: انتظار نداریم در همین دوره این موضوع اتفاق بیافتد اما می توان با تمهیداتی مانند برپایی سیاه چادرها در جاده های استان، محصولات، توانمندی و ظرفیت های عشایر و روستاییان منطقه را معرفی و در جهت جذب گردشگر در دوره های بعدی تعطیلات عمل کنیم.
وی اضافه کرد: نوروز تنها یک دوره تعطیلی چهار، هشت یا 20 روزه نیست بلکه برنامه ای اثربخش در روند گردشگری استان هایی مانند قزوین است که تا حدی نیاز به معرفی جدیدتر دارد.
وی با اشاره به اینکه تجربه نشان داده میزان رضایت گردشگران در ایام نوروز تاثیر زیادی بر میزان حضور آنان در تعطیلات غیر از نوروز دارد، ادامه داد: از روز چهارشنبه هفته گذشته موج اول سفرهای نوروزی آغار شده و پیش بینی می شود از فردا با وسعت بیشتری صورت می گیرد.
وی بر حضور پررنگ تمام دستگاه های استان در افزایش کیفیت خدمات به مسافران تاکید کرد تا بر ارتقای جایگاه گردشگری قزوین افزوده شود.
حضرتی در ادامه، سفر و بازدید روسای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اورژانس و جمعیت هلال احمر از نحوه خدمات رسانی قزوین در روز 27 اسفندماه خبر داد و افزود: در راستای ساماندهی ورودی های شهر، به خصوص عوارضی های موجود در آزادراه های این استان باید مورد توجه قرار گرفته و نیروی انتظامی و میراث فرهنگی در این زمینه نظارت جدی داشته باشند.
وی در ادامه از دستگاه های عضو ستاد خدمات سفر خواست به منظور جلوگیری از ارایه آمارهای مختلف، اطلاعات مربوط به حوزه خود را هر روز قبل از ساعت 9 صبح در اختیار اداره کل میراث فرهنگی قرار دهند تا با گزارش آن به استانداری بتوانیم آمارهای واحدی را به رسانه ها اعلام کنیم.
در ایام نوروز 97 اداره کل راهداری قزوین با 25 راهدارخانه،300دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و 400 نیروی راهدار، جمعیت هلال احمر با 32 پایگاه امداد و نجات ثابت و یک فروند بالگرد، هشت پایگاه راهنمایی مسافران نوروزی، روزانه 240 امدادگر و نجاتگر، 45دستگاه آمبولانس و 25دستگاه ست نجات و همچنین اورژانس 115نیز با 41 پایگاه و چهار ایستگاه سلامت به همراه روزانه200 نفر از کارکنان خود به مسافران نوروزی خدمات رسانی خواهند کرد.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.