به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز شنبه در نشست توسعه صادارت غیر نفتی استان قزوین، افزود: در کنار کارهای اجرایی برای توسعه صادرات استان، موضوع ظرفیت شناسی و بازاریابی را نیز باید به موازات هم پیش برد و با ساختار مناسب و اصلاح شده در زمینه جذب بازارهای خارجی و افزایش میزان صادرات استان اقدام کنیم.
وی ابراز امیدواری کرد: برای سال آینده یک سال صادراتی را برای استان تعریف کنیم تا در حوزه صادرات غیر نفتی کارها را با سرعت بیشتری به جلو ببریم.
به گفته زاهدی، تیم صادراتی استان هماهنگی و انسجام خوبی داشته و امیدواریم با اتحاد و همدلی مدیران دستگاه ها شاهد رشد و گسترش بخش صادرات کالا از استان به خارج از کشور در سال های بعد باشیم.
استاندار قزوین اضافه کرد: در کنار حوزه تولید، برای حضوری پررنگ و فعال در بازارهای جهانی باید برنامه ریزی مناسبی به عمل آید تا به چشم اندازهای مورد نظر دست بیابیم.
وی اضافه کرد: به منظور کمک به صادرکنندگان در سال جاری از همه طرح های نیمه تمامی که محصولات صادراتی دارند، حمایت می کنیم.
زاهدی، حرفه ای نبودن نظام صادراتی و ناتوانی تولیدکنندگان کوچک در زمینه صادرات را از مشکلات اساسی در بخش صادرات کشور و استان دانست و گفت: با حرفه ای کردن حوزه صادرات، تشکیل شرکت های صادراتی به همراه ایجاد اتحادیه و کنسرسیوم می توان به سوی افزایش صادرات و رفع مشکلات صادرات کنندگان پیش رفت و گام های مهم و اساسی را در خصوص تحقق اقتصادی مقاومتی برداشت.
6104/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.