به گزارش ایرنا، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز شنبه در شورای حفاظت از حقوق بیت المال که در اداره کل منابع طبیعی استان برگزار شد افزود: استان قزوین براساس بررسی های انجام شده در زمینه مبارزه با زمین خواری از سایر استان های کشور پیشتازتر است.
وی ادامه داد: این در حالی است که امسال از تصرفات اراضی منابع طبیعی جلوگیری کرده و مسیر پیشرفت آن را نیز معکوس کرده ایم.
به گفته وی، درجلوگیری از تغییر غیرمجاز اراضی کشاورزی هم رشد بسیار خوبی به نفع قانون داشته و در تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز نیز اقدامات خوبی به عمل آمده است.
دادستان قزوین از همه دستگاه های عضو شورای حفظ حقوق بیت المال خواست تا در سال آینده برنامه های مدون و اجرایی خود را در این زمینه ارسال کنند تا پس از تعطیلات نوروز مورد بازنگری قرار گرفته و برای اجرایی شدن آن اقدام شود.
حجت الاسلام نیارکی در ادامه اظهار داشت: بیش از 70 تا 80 درصد برنامه های این شورا در سال جاری پیش رفته و برخی ناکامی های موجود در این زمینه به محدودیت های اعتباری و توان دستگاه ها باز می گردد.
وی اضافه کرد: ممکن است برخی افراد فرصت طلب از ایام تعطیلات نوروزی سوء استفاده کرده و اقداماتی از قبیل حفرچاه غیرمجاز، تغییر کاربری اراضی کشاورزی و تصرف در اراضی منابع طبیعی را برای کشت بهاره انجام دهند که باید تلاش کنیم تا شاهد حتی یک مورد از این موارد تخلف نباشیم.
دادستان قزوین افزود: انجام گشت های مشترک توسط دستگاه های اجرایی در سال های گذشته تجربه بسیار خوبی بود که امیدواریم با همکاری دستگاه های مختلف در این زمینه شاهد تداوم آن باشیم.
حجت الاسلام صادقی نیارکی ادامه داد: به همه دستگاه ها از جمله نیروی انتظامی اعلام کرده ایم که همکاری لازم را برای جلوگیری از اقدامات مربوط به تصرف اراضی داشته باشند تا مبارزه و مقابله با افراد سودجو در تعرض به انفال صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه همه باید کمک کنیم تا دغدغه و نگرانی رهبر معظم انقلاب در حوزه منابع طبیعی رفع شود، گفت: چرا در سال های اخیر و در حاشیه روستاها ساختمان های بلند با مصالح عالی ساخته شده که باید از مسئولان محلی علت را جویا شد.
وی با بیان اینکه در مناطقی مانند روشتای کامشکان چرا مسئولان از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری نکرده اند، اظهار داشت: باید به سمت پیشگیری و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز پیش برویم چون تخریب به هیچ وجه جالب نیست.
حجت الاسلام نیارکی در پایان افزود: از مسئولان مرتبط با این حوزه تقاضا داریم که به صورت جدی تر در این مسئله ورود کرده و در غیر این صورت به عنوان معاون در جرم، تلقی خواهند شد.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.