علیرضا وارثی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا آمار اعتیاد در کشور را 5.4 درصد اعلام و افزود: این میزان در سطح استان 2.97 درصد بوده و در حوزه زنان نیز 1.9 درصد است.
وی اضافه کرد: در باشگاه مثبت نیز که با هدف عرضه خدمات، فراهم کردن حمایت‌ های روانی و اجتماعی و افزایش مشارکت افراد مبتلا به اچ آی وی مثبت ایجاد شده طی این مدت تاکنون 64 مبتلا به ایدز شناسایی و حمایت های لازم از جمله ارائه بسته های بهداشتی برای آنها انجام شده است.
وارثی در ادامه با اشاره به آمار معلولیت موجود در استان، گفت: در این حوزه پیش بینی می شود 4.26 از جمعیت استان دچار معلولیت باشند که در این زمینه 23 هزار نفر نزد بهزیستی پرونده داشته و از این تعداد نیز 6 هزار و 500 نفر مستمری ماهانه دریافت می کنند.
وارثی خاطرنشان کرد: این سازمان با جمع کثیری از جامعه هدف روبرو بوده و برای 2 گروه که در معرض آسیب های اجتماعی هستند با 2 رویکرد پیشگیرانه و مداخله ای برنامه های خود را ارائه می دهد.
وی افزود: در حوزه پیشگیری برای جلوگیری از معلولیت و آسیب های اجتماعی طرح های بسیار زیادی را در حوزه های غربالگری بینایی، شنوایی و ژنتیک جهت پیشگیری از معلولیت ها اجرا و بیش از 85 درصد جامعه هدف را نیز تحت پوشش قرار داده ایم.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.