حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح تا پانزدهم فروردین ماه سال 96 ادامه خواهد داشت.
این مسئول اظهار کرد: این طرح در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی و پذیرایی و میزبانی مطلوب و شایسته از زائران و میهمانان حوزه گردشگری مذهبی و همچنین با هدف تقویت باورهای دینی، مذهبی و بهره برداری مناسب از فضاهای معنوی امامزادگان و بقاع متبرکه در حال برگزاری است.
حجت الاسلام والمسلمین عادل یادآور شد: طرح نوروزی آرامش بهاری برای نهمین سال متوالی در استان در حال برگزاری است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: نمایشگاه آرامش بهاری و مسابقه کتاب خوانی، برپایی غرفه های مشاوره وقف و پاسخگویی به مسائل شرعی کودکان از برنامه های فرهنگی است که در تعطیلات نوروزی در قالب طرح یاد شده در بقاع متبرکه برگزار می شود.
حجت الاسلام عادل افزود: برای اجرای این طرح، 30 خیمه معرفت در امامزاده‌ها برپا شده است تا در قالب مشاوره مذهبی، خانواده، سرگرمی و کودک و در راستای بصیرت‌افزایی و ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی به زائران خدمات دهی و اطلاع‌رسانی شود.
وی در ادامه، آئین عطر افشانی امامزاده ها، برگزاری مراسم تحویل سال، ایجاد غرفه های گفتمان دینی، مشاوره برای خانواده و جوانان و برپایی غرفه سلامت را از دیگر برنامه های طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه عنوان کرد.
وی در ادامه از اجرای برنامه های طرح نوروزی در سطح 90بقعه متبرکه در استان قزوین خبر داد و گفت: در راستای این طرح، 90 بقعه متبرکه آماده استقبال از مسافران نوروزی هستند.
به گفته وی در روزهای نوروز تمامی بقاع متبرکه استان قزوین به صورت شبانه روزی آماده استقبال از میهمانان و مسافران هستند.
استان قزوین دارای 226 امامزاده، 20 بقعه متبرکه و یک بقعه انبیاء است.
امامزاده حسین (ع)، امامزاده اسماعیل (ع)، امامزاده یعقوب (ع)، محمد حنفیه، سلطان سیدمحمد، اباذر، آمنه خاتون (س)، حلیمه خاتون (س)، زبیده خاتون (س)، بی بی شهربانو (س)، چهار انبیاء و امامزاده علی اصغر(ع) از جمله بقاع متبرکه و امامزاده های شاخص و مطرح استان قزوین هستند.
7390*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.