به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره ) استان قزوین، مجید مومنی افزود: ضمن تفاهم نامه همکاری با برخی فروشگاه های سطح شهر، کارت های 500 هزار ریال تا یک میلیون و 200 هزار ریالی متناسب با شرایط مددجویان تحت حمایت این نهاد توزیع شده است.
وی اظهار داشت: توجه به نیاز خانوارهای تحت حمایت، یکی از مسائل مهم در کمیته امداد امام (ره) است تا دغدغه های آنان را در زندگی کاهش دهیم.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین نیروی انسانی را بزرگترین سرمایه هر کشور در جهت رشد و تعالی آن برشمرد و اضافه کرد: با توجه به اینکه قرار نیست خانواده ای به طور دائم و یا مدت طولانی تحت حمایت کمیته امداد قرار گیرد، از این رو با استعدادسنجی های صورت گرفته سعی در توانمندسازی این قشر داریم.
مومنی با اشاره به خدمات ارائه شده از سوی این نهاد به مددجویان، افزود: در حال حاضر 21 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند که از این تعداد سه هزار و 500 خانوار سرپرست زن هستند.
به گفته وی، در مجموع 63 درصد مددجویان تحت پوشش استان زن سرپرست خانوار بوده که 80 درصد آنها به دلیل فوت سرپرست، تحت حمایت این نهاد قراردارند.
وی تاکید کرد: وضعیت استان قزوین به لحاظ درآمد ناخالص ملی از استان های دیگر بهتر بوده که این موضوع موجب شده تا تعداد مددجویان این استان در مقایسه با سایر استان های کشور از نسبت کمتری برخوردار باشند.
وی ادامه داد: هم اکنون صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در استان تاسیس شده که تاکنون به بیش از شش هزار متقاضی خود تسهیلات پرداخت کرده و از پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری نیز انتظار داریم با افتتاح حساب در این صندوق برای اعطای وام به مددجویان و نیازمندان بستر لازم را فراهم کنند.
مومنی اعلام کرد: کمیته امداد علاوه بر پاسخگویی به سیستم دولتی همانند سایر سازمان ها، از سوی سازمان مفید راهبر، بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات در برابر عملکرد و اقدامات خود، مورد نظارت قرار می گیرد و با موسسات غیردولتی و خیریه ها جهت خدمت رسانی به محرومان تعامل و همکاری دارد.
وی با اشاره به اینکه برای خدمت به مددجویان در کنار مساعدت و مشارکت اقشار مختلف انتظار همراهی و همکاری اعضای شورای شهر را هم داریم، اظهار داشت: شهروندان می توانند کمک های مالی خود را از طریق سامانه #028*8877* اهدا و علاوه بر کمک های مالی خود از تخصص و توانشان نیز برای خدمت به محرومان و نیازمندان استفاده کنند.
در حال حاضر بیش از 21هزار خانوار (31 هزار و 900 نفر) در استان قزوین تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند.
7390/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.