به گزارش ایرنا، اکبر اسکندرنژاد روز چهارشنبه در دیدار با رئیس و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز قزوین، افزود:در عصر امروز، ارتباطات نقش بسیار محوری داشته و در صدر این ارتباطات، رسانه می تواند به عنوان اثرگذارترین مولفه در هدایت رویدادهای اجتماعی نقش آفرینی کند.
وی اضافه کرد: در تشکیلات جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون مطبوعاتی در ادارات کل استان ها ایجاد خواهد شد که امیدواریم با این اقدام ارتباطات و تعامل با رسانه ها تقویت شود.
اسکندرنژاد ضمن قدردانی از تلاش های ایرنا در انعکاس رویدادهای فرهنگی، ادامه داد: برای افزایش تعامل و ارتباط با این رسانه دولتی، از این پس نشست های فصلی را با ایرنا مرکز قزوین برگزار خواهیم کرد.
به گفته وی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین همواره تلاش داشته در هر برنامه و رویداد فرهنگی ضمن مشارکت با اهالی خانواده فرهنگ و هنر و رسانه سهمی هم برای آنها قائل شود.
اسکندرنژاد، پیشبرد امور خبر رسانی را نیازمند داشتن برنامه های کوتاه مدت دانست و گفت: برنامه ریزی بلند مدت در هر عرصه به جز خبر، امکان پذیر است و در خبر با توجه به نیازهای آنی که روی می دهد نمی توان به برنامه های بلند مدت اکتفا کرد.
وی با بیان اینکه تیم رسانه ای دولت تدبیر و امید در انعکاس جزء به جزء دستاوردها و اقدامات آن ضعیف عمل کرده، گفت: خبرگزاری ایرنا به عنوان رسانه رسمی نظام همچنان که تاکنون بوده باید در معرفی و بازتاب عملکردهای دولت دکتر روحانی پیشگام عمل کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد قزوین در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی توسط این اداره کل، گفت: در طول 10 سال گذشته بیشترین فعالیت های قرآنی استان در سال 96 روی داده اما متاسفانه چون به خوبی اطلاع رسانی نشده، به خوبی نیز دیده نشده و از این رو رسانه ها در این رابطه نگاه جدی تری باید داشته باشند.
وی، درباره ارتقای سواد رسانه ای خبرنگاران نیز با انتقاد از عملکرد خانه مطبوعات، گفت: در دوره قبلی شاهد فعالیت های بیشتری از سوی مسئولان این خانه از جمله برگزاری چندین کارگاه آموزش رسانه ای بودیم اما امیدواریم در این دوره نیز با مطالبه گری و درخواست خبرنگاران و اهالی رسانه شاهد برگزاری چنین دورهای موثری برای اهالی آن باشیم.
اسکندرنژاد با اشاره به رعایت اخلاق حرفه ای توسط رسانه های جمعی، خاطرنشان کرد: برخی از رسانه ها در این زمینه پایبند اصول رسانه ای نبوده و متاسفانه با بخشنامه و نوشتار نیز نمی توان اخلاق رسانه ای و پرهیز از لابی گری را در رسانه و روابط عمومی ها اجرایی کرد.
وی، ضمن تقدیر از عملکرد بسیج رسانه استان، افزود: نشست های خوبی در زمینه اخلاق رسانه توسط این سازمان با حضور اصحاب رسانه و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین برگزار می شود اما کافی نبوده و باید با تداوم این نوع جلسات و طرح ایرادات حرفه ای رسانه ها، خروجی مفیدتری را از آن به دست آورد.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز قزوین نیز در ابتدای این دیدار با تاکید بر تعامل ویژه و تقویت ارتباط ایرنا به فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: این مرکز تلاش دارد تا ضمن انعکاس اخبار و رویدادهای خبری استان، در بیان خدمات دولت به بهترین شکل ممکن به وظایف خود عمل کند.
علی حیدر شاه حسینی افزود: کار ما در رسانه نه پرداختن به مناقشات سیاسی، بلکه ارایه و معرفی عملکرد و دستاوردهای دولت است.
وی ادامه داد: برای سال 97 نیز برنامه های جدید دیگری برای پیشبرد و ارتقای وضعیت مرکز قزوین و همچنین معرفی دستاوردهای دولت داریم.
در پایان این دیدار نیز کارکنان خبرگزاری ایرنا مطالبات و دغدغه های خود را با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین مطرح کردند.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.