به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز چهارشنبه در چهل و یکمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، افزود: همه ما امروز متوجه شده ایم که دولت تاجر خوبی نبوده و باید بیش از گذشته به بخش خصوصی کمک کرد تا در اقتصاد کشور نقش بیشتری ایفا کند.
زاهدی اضافه کرد: در سال 96 شاهد کاهش نرخ بیکاری و تورم، افزایش صادرات غیرنفتی و رونق سرمایه گذاری خارجی در این استان بوده ایم که باید از متولیان این امر تشکر کرد.
وی با اشاره به اعزام اخیر یک تیم اقتصادی از قزوین به ازبکستان، اظهار داشت: این کشور به دلیل اشتراکات فرهنگی و تاریخی، بازار خوبی برای ما بوده و باید درصدد توسعه روابط اقتصادی کشورمان با ازبکستان باشیم.
وی ادامه داد: در زمینه صادرات ماشین آلات و تجهیزات تولیدی استان و سرمایه گذاری در ازبکستان، به شرطی که کل درآمد ارزی آن به کشور بازگردد می توان فعالیت کرد.

***نیروگاه سازی در قزوین نباید متوقف شود
استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قزوین از استان های پرمصرف در زمینه برق نیست اما به دلیل در دست ساخت بودن بسیاری از واحدهای تولیدی استان نباید نیروگاه سازی را متوقف کرد.
وی اضافه کرد: بیشتر واحدهای تولیدی استان به جز برخی صنایع مانند آلومینیوم و فولاد مصرف برق بالایی نداشته و این واحدها نسبت به سایر استان های کشور از جمله مرکزی، خوزستان و اصفهان از مراکز پر مصرف برق نیستند.
وی افزود: با 120 ساعت صرفه جویی در مصرف و تامین 770 مگاوات برق می توان مشکل خود را در زمینه تامین برق مورد نیاز حل کرد اما ما به دنبال شکل گیری واحدهای کوچک و توسعه صنعتی در استان نیز هستیم.
زاهدی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از واحدهای صنعتی در حال ساخت و یا احداث شده این استان برای راه اندازی خود به ظرفیت بیشتری از شبکه برق نیازمند هستند.
استاندار قزوین اضافه کرد: پیشنهاد می شود که واحدهای بزرگ صنعتی موجود در استان خود برای تولید برق اقدام کنند تا به نوعی همراه و یاور شرکت توزیع نیروی برق استان نیز باشند.
و به گونه ای صاحبان صنایع کمک و یاور شرکت توزیع برق باشند.
زاهدی اظهار داشت: مصرف 68 درصدی برق استان قزوین در بخش صنعت، افتخاری برای صنعتگران و تولیدکنندگان آن به شمار می رود و امیدواریم با نوسازی و بهسازی برخی از واحدهای تولیدی در آینده شاهد کاهش مصرف برق باشیم.
استاندار قزوین با بیان اینکه مطالبات دستگاه های خدمات رسان مانند برق و گاز نیز باید توسط صنایع پرداخت شود، افزود: تنها راه تامین مالی و پرداخت حقوق کارکنان این شرکت ها از همین مسیر است.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.