به گزارش پنجشنبه شب ایرنا به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در پنجمین مجمع بسیج اساتید دانشگاه‌های استان قزوین افزود: امام صادق (ع) در حدیثی درباره فریب خوردگی از دنیا فرموده‌اند که فریب خورده‌ ، در دنیا مسکین و زمین‌گیر و در آخرت مغبون است چرا که با فضیلت‌ترین سرمایه‌های انسانی را با پست‌ترین چیزها جایگزین کرده است.
وی به ریشه‌های فریب خوردگی دنیا از نگاه امام صادق (ع) اشاره و تصریح کرد: خیلی وقت‌ها شما به خاطر دارایی‌هایتان نظیر ثروت و سلامتی جسمانی فریب دنیا را می‌خورید و قیامت، مرگ، قبر، حساب و کتاب را فراموش می‌کنید.
امام جمعه قزوین اظهارکرد: در این حدیث آمده گاهی انسان از اینکه در مسیر رشد و بالندگی دنیایی قرار دارد و به آرمان‌ها و آرزوهایش دست پیدا کرده است، فریب می‌خورد و به واسطه همین موضوع خود را آدم موفقی می‌پندارد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: از نگاه امام صادق (ع) برخی فریب خوردگان تلاش می‌کنند جلوه دهند که از همه گناه کارتر هستند و اینگونه خود را خوب جلوه می‌دهند و گمان می‌کنند با این شکسته نفسی از دیگران پیشی گرفته‌اند.
وی اضافه کرد: گاهی انسان خود را متکلفانه در مسیر عبادت و بندگی خدا قرار می‌دهد در حالی که خداوند از ما می‌خواهد برای حب و شوق الهی به عبادت بپردازیم و به عبادتی که از ترس جهنم انجام می‌شود، دلخوش نباشیم.
آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: چه بسا انسان به دانش و نسب خود فریب خورده می‌شود در حالی که از غیب خدای متعال آگاه نیست و نمی‌داند که ممکن است با هر اصل و نسبی روزی به انحراف کشیده شوید.
امام جمعه قزوین اظهار کرد: گاهی فریب خوردگی اینگونه بیان می‌شود که انسان خیال می‌کند خدا را می‌خواند و به او توکل می‌کند اما در حقیقت دیگران را می‌خواند و به امید دیگران کارهایش را آغاز می‌کند.
وی اظهار کرد: از نگاه امام صادق (ع) گاهی انسان گمان می‌کند خیرخواه مردم است و برای خودستایی وانمود می‌کند مردم را دوست دارد اما درواقع علاقه دارد مردم مرید او باشند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: این امام رئوف همچنین می‌فرمایند انسان نمی‌تواند از تاریکی‌های فریب و غرور و آرزومندی‌ها بیرون بیاید، مگر آنکه صادقانه در پیشگاه خدا آن چیزی که هست را ارائه دهد و از هر کاری که با عقل، علم، دین و شریعت نمی‌خواند پرهیز کند.
6104*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.