به گزارش روز یکشنبه ایرنا، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: جشنواره هنری تخم مرغ های تزئینی نوروز با هدف خلق آثار هنری به روش یکی از رسوم بومی ایران برای ایجاد شور و نشاط در جامعه و همچنین زینت بخشی به فضای شهری از طریق مشارکت هنرمندان رشته ‌های تجسمی برگزار می شود.
داریوش قاسمی افزود: در فراخوان قبلی سازمان، از ایده پردازان خواسته شده بود حجم تخم‌مرغ را در ابعاد 150 سانتی متر ارتفاع و یک متر قطر با انواع رنگ یا پیوست و با هرنوع تکنیک تجسمی روی تخم مرغ طراحی و به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
وی اضافه کرد: با این فراخوان 250 اثر به جشنواره ارسال شد که با توجه به معیارهای ایده و خلاقیت و ترکیب بندی، مواد، نشاط اجتماعی و همچنین با توجه به اولویت های شهر قزوین، 38 اثر توسط داوران جشنواره انتخاب که پس از اجرا در بوستان مشاهیر در سطح شهر نصب می شوند.
قاسمی ادامه داد: در بخش خانواده و کودک این جشنواره به طور روزانه 20 تا 30 خانواده به همراه کودکانشان در رده سنی 6 تا 10 سال با ثبت نام در جشنواره، می توانند در محل برگزاری حضور داشته و با رنگ آمیزی تخم مرغ های سفالی خود، شور عید را به منزل ببرند.
وی با اشاره به اینکه برای هر خانواده ابزارهای کوچک و اصلی رنگ آمیزی مانند قلم مو، گواش، ظرف آب، سفره یک بار مصرف از سوی دبیرخانه جشنواره فراهم شده، گفت: به هنرمندانی که آثار خود را در جشنواره اجرا کنند پنج میلیون ریال به عنوان هدیه ورودی و گواهی شرکت در جشنواره تقدیم خواهد شد.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.