حکمت الله هاشمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور ارایه هر چه بهتر خدمات به مسافران،دوره های بازآموزی در 2مرحله برای 450 نجاتگر و امدادگر جمعیت هلال احمر استان برگزار شده و 60 نفر نیز به صورت ویژه در دوره های بازآموزی در استان اردبیل شرکت کرده اند.
وی اضافه کرد:همچنین تیم واکنش سریع استان قزوین نیز از دیروز به منظور توانمندسازی و بازآموزی به استان تهران اعزام شده است.
هاشمی ادامه داد: تجهیز و مکان یابی پایگاه های سیار امداد و نجات انجام شده و در چند نقطه پرخطر شامل جاده قزوین-بویین زهرا در محدوده محمد آباد، کوندج در محور قزوین-آبیک، قره باغ در تاکستان و انبار نمک در آزادراه قزوین-رشت پایگاه های سیار مستقر خواهند شد.
وی گفت: تیم ویژه بالگرد امدادی هلال احمر نیز در محل عوارضی شماره 2 مستقر و همچنین چهار تیم ویژه شامل تیم امداد و نجات زنان، تیم واکنش سریع شماره 2 ، تیم درمان اضطراری و تیم مداخلات روان شناختی در این ایستگاه حضور خواهند شد.
هاشمی خاطرنشان کرد:تیم مداخلات روان شناختی متشکل از روان شناس و کارشناس مربوطه برای اولین بار قرار است در امداد رسانی به مسافران حادثه دیده حضور داشته باشد.
وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر قزوین با داشتن نیروهای متخصص و توانمند تیم واکنش سریع،علاوه بر حوادث جاده ای، آمادگی کامل جهت خدمات رسانی در مناطق صعب العبور، کوه ها و آب را دارد.
وی افزود: 35 دستگاه آمبولانس، 15دستگاه خودروی ست نجات، 15دستگاه خودروی کمک دار، چهار دستگاه موتورآمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک دستگاه خودروی آرگو برای نجات در شرایط سخت مانند سیلاب و مناطق کوهستانی و نقاط صعب العبور به همراه بالگرد از جمله تجهیزات هلال احمر قزوین برای امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی در نوروز97 هستند.
هاشمی از تمام کسانی که قصد مسافرت دارند،خواست قبل از سفر به پیش بینی های هواشناسی توجه کرده و در زمان سفر نیز از ایمنی خودرو اطمینان حاصل کنند.
وی افزود:ساعت های بین 16 تا پنج صبح، بیشترین زمان های پرخطر در هنگام مسافرت ها بوده اند و از رانندگان درخواست می کنیم در زمان خستگی خودروی خود را در مسیری مطمئن و یا در کنار پایگاه های امداد و نجات متوقف کرده و استراحت کنند.
طرح امداد و نجات نوروزی از 25 اسفندماه در قزوین آغاز و تا 15فروردین ماه سال97 ادامه می یابد.
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.