در بخشی از این مطلب که به قلم زهرا جباری نوشته شده آمده است: نوروز، در میان عیدهای ایرانی؛ یگانه است، نه از آن‌رو که با آدابی خاص و سنتی دیرپا گره خورده است و بهار طبیعت، بهانه زیبای آن است، بلکه از این رو که تنها به یک روز خاص و حتی چند روز ابتدای سال محدود نمانده و در دیرینه شهری چون قزوین، بیش از دو ماه به طول می‌انجامد.
نویسنده مطلب در ادامه آورده است: نوروز، آبستن آیین‌ها و سنت‌های دیرپا است. سنت‌هایی که هر یک، نه فقط رنگ و بوی بهار و زایش دوباره طبیعت را با خود دارند که آمیخته با اعتقادات مذهبی و باورهای ملی و محلی نیز هستند. راز ماندگاری نوروز را هم باید در همین آمیختگی و یکی شدن جست.
در این نوشته همچنین نوشته شده: از نختابی حاج رحیم تا قالی بافی اعتماد عنوان مطلب دیگری از ولایت است که محمدحسن سلیمانی در آن سیر تاریخی شکل گیری کارخانه های صنعتی قزوین را مورد توجه قرار داده است.
تاکید استاندار بر ارایه دقیق آمار اشتغال در نشست کارگروه اشتغال و سخنان استاندار در نشست صمیمی با جوانان با تیتر منافع ملی ما دایمی است، دوستان و دشمنان اما دایمی نیستند و سخنان امام جمعه قزوین با تیتر نگاه مالکیت محور به مسجد کارایی آن را از بین می برد از دیگر عناوین شماره جدید روزنامه ولایت است.
روزنامه ولایت به مدیرمسئولی سید عبدالعظیم موسوی و سردبیری محمدحسن سلیمانی روزهای شنبه تا چهارشنبه در قزوین منتشر می شود.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.