به گزارش ایرنا آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه افزود: زن اگر به درستی به مدیریت دینی و ایمانی خودعمل کند؛ اقتصاد، آرامش و امنیت خانواده و جامعه فراهم می شود.
وی اضافه کرد: مادر، بالاترین مقام معنوی در شاکله های اجتماعی و بالاترین رکن خانواده است و خانواده هایی که قوام و انسجام دارند به خاطرحضور زنی مقتدر و قوی در آن خانواده ها است.
آیت الله عابدینی در بخش دیگری از خطبه ها با انتقاد از برگزاری مراسم ویژه نوروز که اخیرا در خیابان های قزوین اجرا شد، ادامه داد: اینگونه برنامه ها در شان فرهنگ مردم قزوین نبوده و مردم ما فرهنگ آبرومندانه و ارزشمندی دارند
و نباید آن را با چنین برنامه هایی خدشه دار کنیم.
وی همچنین در خصوص برنامه اجرا شده در برج میلاد تهران گفت: اینگونه اقدام ها به معنای پیام دادن به آمریکا برای ترویج فحشا بوده و شهردار تهران به جای عذرخواهی نسبت به انتقادات؛ در این خصوص موضع گرفته است.
امام جمعه قزوین در خصوص برجام نیز اظهار کرد: استکبار جهانی هیچ گاه دست از سر اقتصاد، سیاست و عظمت نظام ما بر نمی دارد..
وی با بیان اینکه سرعت پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی با وجود نفاق درونی و توطئه های بیرونی هر روز شدت بیشتری می گیرد گفت: مستکبران جهان که روزی سخن از نظم نوین جهانی به ریاست آمریکا می گفتند و قبل از آن نیز شعار از نیل تا فرات را طرح می کردند امروز به فکر آن افتاده اند که دور زمین های اشغال شده فلسطین دیوار بکشند.
وی برخی از نشانه های اقتدارنظام جمهوری اسلامی را یادآور شد و گفت: دشمن تا کنون در اقدامات خود جر اینکه به اقتدار ایران افزوده است، کار دیگری نکرده است.
وی در آستانه فرارسیدن نوروز از مردم خواست با رعایت حال همنوعان خود فرهنگ ایمانی و دینی و اصول انصاف و حلال و حرام را رعایت کنند.
امام جمعه قزوین همچنین بر صله رحم و پاسداشت طبیعت و پرهیز از اسراف در این ایام نیز تاکید کرد.
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.