به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، رییس سازمان بسیج رسانه استان قزوین در این آیین گفت: تعداد آثار ارسالی به این جشنواره 126اثر بود که از این بین 115 اثر به بخش نهایی جشنواره راه یافتند.
محمد کشاورز با اشاره به استقبال خوب رسانه ها در این جشنواره،اظهار کرد: در این جشنواره هر خبرنگار امکان شرکت در 2 بخش با حداکثر سه اثر را داشت.
وی با اشاره به اینکه این جشنواره با هدف تبلور و ترویج فرهنگ قرآنی برگزار شد، خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ سبک زندگی دینی و اسلامی در جامعه، تحکیم پیوند میان دین و رسانه و شناسایی و معرّفی رسانه های فعال در حوزه قرآن و عترت از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره بود.
کشاورز اضافه کرد: از دیگر اهداف این جشنواره می‌توان به تحکیم پیوند میان دین و رسانه با معرفی رسانه‌های برتر در خصوص مضامین عالی قرآن و عترت، ایجاد رقابت مثبت، افزایش انگیزه و خلاقیت رسانه‌ها، فراهم کردن محیطی برای‌ ایجاد همدلی و هم‌افزایی در بین پدیدآورندگان آثار اشاره کرد.
وی به محورهای برگزاری جشنواره قرآن و رسانه اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و شهادت، سنت و آداب و رسوم دینی (نماز-روزه داری-خمس-زکات و امر به معروف و نهی از منکر)، سبک زندگی ایرانی-اسلامی، استکبارستیزی و دشمن‌شناسی،اقتصاد مقاومتی، نقش باور های دینی در جلوگیری از چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی و اخلاق قرآنی در حوزه فردی و اجتماعی از جمله این محورها است.
7390*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.