رضا حجتی سه شنبه شب در حاشیه ستاد ساماندهی جوانان استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انتظار و توقع از دولت این است که برای توانمند سازی این سازمان های مردم نهاد کمک کند و حق نقد آنها توسط مدیران دولتی به رسمیت شناخته شود.
وی خاطر نشان کرد: به شدت نیازمندیم که این سمن ها در حل مسائل و اجرای برنامه ها به خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی به مشارکت طلبیده شوند.
حجتی ادامه داد: اگر سازمان های مردم نهاد جوانان نقشی جدی در زمینه کنترل و پیشگیری آسیب های اجتماعی داشته باشند می توانند فوق العاده و بیش از حد تصور ظاهر شده و به صورت مردمی زمینه ای برای کنترل مشکلات باشند.
وی افزود: این سازمان ها می توانند ضد فساد عمل کرده و نقش نظارتی و شفاف سازی خوبی را در جامعه ایفا نمایند و در مجموع در افزایش بهره وری ملی در درازمدت کمک قابل توجهی کنند.
حجتی با اشاره به برنامه های وزارت ورزش برای حمایت از سمن ها،ادامه داد: تلاش می کنیم با منابع در اختیار خود برای آموزش و تمرین عملی و اجرای برنامه ها به سمن ها کمک کنیم اما مقدار این کمک ها ناچیز است و باید از سایر محل ها نیز به این سازمان های مردم نهاد کمک شود.
وی یادآور شد: سرانه کمک های وزارت ورزش و جوانان با توجه به محدودیت های اعتباری وزارتخانه به هر سمن به طور متوسط سالیانه 10میلیون ریال است که باید خیلی بیشتر از این ها باشد.
این مسئول خاطرنشان کرد: باید همه تلاش خود را به منظور تقویت مشارکت های مردمی از طریق گسترش سمن ها به کارگیریم.
حجتی با اشاره به جایگاه استان قزوین در حوزه سمن های جوانان، افزود: قزوین جزو 10استان برتر در زمینه توسعه سازمان های مردم نهاد است و مطمئن هستیم با اراده مسئولان استانی در سال آینده شاهد توسعه و گسترش کمی و کیفی سمن های جوانان در این استان خواهیم بود.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.