به گزارش سه شنبه َشب ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، مریم بیدخام در کارگاه آموزشی مداخله در طلاق ویژه مشاوران و مددکاران معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان قزوین که در مرکز مشاوره آرامش برگزار شد،افزود: باید مراجعه افراد به مشاوره های اجتماعی و خانواده را تریوج کنیم و بدانیم که کاهش آسیب های اجتماعی و تقویت بنیان خانواده ها با راه اندازی مراکز مشاوره امکان پذیر است.
وی اظهار کرد: متاسفانه هنوز مباحث مرتبط با فعالیت های مشاوره ای و مددکاری در جامعه ما نهادینه نشده است بنابراین باید در این زمینه بیش از گذشته فرهنگ سازی شود زیرا که همواره در عرصه مشکلات اجتماعی، پیشگیری مهم تر و مقدم بر فرایند درمان است.
این مسئول اضافه کرد: تاثیرگذار ترین نهاد در جامعه خانواده است بر همین اساس هدف اصلی مراکز مشاوره ناجا باید به تقویت بنیان خانواده به عنوان مهمترین نهاد جامعه استوار باشد.
بیدخام با اشاره به اینکه با مشاوره های به موقع زیرساخت‌های خانواده محکم تر می شود،اضافه کرد: این مراکز مورد وثوق مردم بوده و خوشبختانه مراکز مشاوره در کاهش میزان طلاق نقش موثری ایفا کرد‌ه‌اند و امیدواریم با همکاری سایر مراکز مشاوره که در سطح استان فعالیت می کنند بتوان در مراحل پیش، حین و بعد از ازدواج در کنترل و کاهش آمار طلاق گام های موثری برداشت.
وی با بیان اینکه مراکز مشاوره نقش مهمی در تحکیم خانواده و جلوگیری از طلاق دارند، تلاش دست اندرکاران برای دسترسی آسان به مراکز مشاور را ضروری دانست و ادامه داد: خدمات مشاوره ای یکی از ضرورت های زندگی امروزی است.
بیدخام اضافه کرد: امیدواریم با دیگر اقدامات، از جمله راه اندازی مراکز سامانه ثبت طلاق در استان، بتوان در کنترل و کاهش طلاق قدم های موثری برداشت.
وی با بیان اینکه امروزه طلاق حجم قابل توجهی از پرونده ها را به خود اختصاص داده است،افزود: با مشاوره به موقع توسط مشاوران می توان از بسیاری از این طلاق ها پیشگیری کرد.
سرهنگ ایمانعلی محمد زاده معاون اجتماعی فرمانده انتظامی قزوین نیز در ادامه این نشست گفت: 78 درصد از مراجعان به این مراکز از روند اجرایی مشاوره رضایت مطلوب داشته و در نهایت با طرف منازعه، مصالحه کرده اند.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.