مهدی حسین خانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه مصرف خانگی آب شرب در ماه پایانی سال افزایش می یابد، افزود: از شهروندان تقاضا می شود در مصرف بهینه آب و جلوگیری از استفاده بی رویه از این منابع طی این ایام توجه لازم را داشته باشند.
وی اظهار کرد: افزایش مصرف آب در ایام خانه تکانی باعث افت فشار و کمبود آب در برخی مناطق شهری می شود به همین دلیل ضروری است مشترکان برای جلوگیری از افت فشار آب و هدر رفت آن هنگام خانه‌تکانی در مصرف صحیح و اصولی این مایه حیات دقت بیشتری داشته باشند.
حسین خانی در ادامه میانگین مصرف آب توسط مشترکین آبفای شهری در قزوین را 180 لیتر در شبانه‌ روز عنوان کرد و گفت: این میزان در روزهای پایان سال و هنگام خانه ‌تکانی ها به صورت محسوسی افزایش می ‌یابد.
وی با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی در مصرف آب هنگام خانه ‌تکانی ها به منظور پیشگیری از کمبود آب در ماه های آینده،اظهار کرد: رسانه‌ها با اطلاع رسانی در این ارتباط می توانند زمینه همکاری شهروندان را برای مصرف بهینه آب جلب کنند.
به گفته وی اصلاح برخی از روش‌های نادرست مصرف آب از هدر رفت آب تا حدود زیادی جلوگیری خواهد شد.
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان قزوین افزود: با وجود مصرف بالای آب در ایام پایانی سال، شرکت آبفای استان تدابیر لازم را برای به حداقل رساندن نوسان و افت فشار آب به کار خواهد بست.
در حال حاضر شرکت آبفای شهری استان قزوین دارای 262 هزار مشترک آب و فاضلاب است.
7390*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.