به گزارش دوشنبه شب ایرنا، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در این همایش که با حضور خانواده های شهدا و ایثارگران فعال در حوزه قرآن در حاشیه نمایشگاه کتاب برگزار شد،گفت: برگزاری نخستین هفته قرآن و عترت استان قزوین با هدف ایجاد شور قرآنی و توجه به موضوع قرآن در استان برنامه ریزی شده است.
شهریار پرهیزکاری اضافه کرد: این هفته با برگزاری جشنواره بزرگ قرآن وعترت شکل اجرایی به خود گرفت.
پرهیزکاری همچنین گفت: در این جشنواره که در نخستین هفته قرآن و عترت استان قزوین اجرا شد در بیش از ٨ بخش به معرفی و تجلیل از فعالین در حوزه قرآنی استان قزوین می‌پردازد.
وی با تاکید بر اینکه مساله قرآن و عترت باید به صورت ویژه در دستور کار دستگاه های فرهنگی قرار بگیرد، گفت: برگزاری این هفته و جشنواره های قرآنی در بخش های مختلف نگاهی عمیق و فرصتی برای یادآوری دوباره این موضوع در بخش های مختلف است.
پرهیزکاری افزود: جشنواره قرآن و عترت استان قزوین در بخش های رسانه، آواهای قرآنی، حفظ و ترتیل،ادبیات داستانی، فیلم نامه و هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی و خوشنویسی در قزوین در حال برگزاری است.
وی همچنین افزود: همایش تجلیل و قدردانی از فعالان قرآنی خانواده های شاهد و ایثارگر نیز در ادامه برنامه های فرهنگی هفته قرآن و عترت در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب قزوین برگزار شده است و تلاش شده تا فعالان قرآنی مورد تجلیل قرار گیرند.
نمایشگاه سراسری کتاب قزوین که از روز جمعه برپا شده است تا 16 اسفند در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی قزوین برای علاقه مندان دایر می باشد.
در این نمایشگاه 600 ناشر کشوری و 15 ناشر استانی آثار خود را در معرض دید عموم قرار داده اند.
آثار این نمایشگاه با 30 درصد تخفیف عرضه می شوند.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.