به گزارش دوشنبه شب ایرنا،ابوالفضل محبی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزار شد،افزود: بازنگری در قوانین مربوط به آب بدون شک در حل بهتر مسایل مربوط به این بخش موثر خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: باید حساسیت عمومی را نسبت به چالش های زیست محیطی و طبیعی بیشتر کرده و با برهم زنندگان آرامش طبیعت قاطعانه تر برخورد کنیم.
رییس دادگستری شهرستان البرز افزود: پیگیری این مسایل باید به یک موضوع ملی تبدیل شود تا اقدام های مربوط به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و همچنین حفاظت از منابع آبی نتیجه بخش باشد.
وی در ادامه این سوال را طرح کرد که در برخورد بابهره برداران متخلف حوزه آب چرا دستگاه های مربوطه نظاره گراین حجم از حفر چاههای غیر مجاز هستند و تنها به دریافت جریمه نقدی از متخلفان اکتفا می کنند در حالی که آب میراث همه نسل هاست و به شخص و دستگاه خاصی تعلق ندارد.
رییس دادگستری شهرستان البرز با بیان اینکه متخلفان این حوزه باید به دستگاه قضا معرفی شوند،افزود: بزه در این حوزه نسل های بعد را تهدید می کند و لطمه های جبران ناپذیری را به جامعه وارد می سازد.
وی اظهار کرد: به عنوان نماینده دستگاه قضا از سکوت نهادهای متولی آب و منابع طبیعی گله مند هستیم که چرا با وجود امکان برخورد به استناد قانون، پیش از تشکیل پرونده و ارجاع آنها به محاکم قضایی برخورد لازم را با تخلفات مربوط به حوزه خود ندارند.
محبی در ادامه از مدیران دستگاه های مرتبط با حوزه آب، محیط زیست، منابع طبیعی و کشاورزی خواست با اتخاذ موضعی مشترک و بدور از سیاست زدگی نقش مطالبه گرانه خود را حفظ نموده و در برابر متخلفان سکوت نکنند.
شهرستان البرز به مرکزیت الوند در14کیلومتری مرکز استان قزوین قرار دارد.
9884*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.