به گزارش ایرنا،عبدالمحمد زاهدی روز یکشنبه در نشست ستاد هماهنگی مدیریت بحران استان قزوین افزود: این ستاد نیز در نوروز 97 باید در آمادگی کامل قرار داشته و پیش بینی لازم را برای مواجهه با حوادث داشته باشد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به فعالیت های نیروهای امدادی استان در سال جاری،گفت: دستگاه های امداد رسان قزوین هم در زلزله کرمانشاه و هم بارش برف در استان قزوین با همگرایی و هم افزایی، عملکرد موفقی از خود به نمایش گذاشتند.
وی اضافه کرد: سیل، زلزله و سایر حوادث ، رفتارهای طبیعی عناصر طبیت بوده و از آن گریزی نیست بنابراین باید با مدیریت درست نسبت به کاهش خسارات مربوط به آنها اقدام کرد.
زاهدی بر پیش بینی بلندمدت و کوتاه مدت حوادث تاکید کرد و ادامه داد: با در نظر گرفتن تجربه حوادث قبلی در هر منطقه باید پیش بینی متناسب با آن حادثه و همچنین پیشگیری از خسارت های احتمالی را در نظرداشت.
وی همچنین گفت: در موضوع بحران، مدیریت های ستادی و مدیریت بحران باید با یکدیگر تفسیم کار مناسب داشته باشند به گونه ای که با گزارش دهی مناسب از طرف مقابل امکانات در اختیار آنها گذاشته شود.
استاندار قزوین با تاکید بر اطلاع رسانی به موقع حوادث، خاطرنشان کرد: این اطلاع رسانی، هم باید در زمان پیش از حوادث جهت آگاه سازی مردم از وضعیت نقاط حادثه خیز و هم در زمان حادثه باشد تا با خبررسانی سریع و لحظه ای از همان ابتدا از انتشار شایعات در فضای مجازی جلوگیری شود.
وی، تجهیز دهیاری ها به امکانات مورد نیاز را از دیگر موارد لازم در حوزه مدیریت بحران دانست و گفت: در حال حاضر شهرداری ها فراتر از وظایف قانونی در حوادث روستاها ورود می کنند و باید تلاش کنیم که دهیاری ها هم به تدریج امکانات اولیه را برای مواجهه در هنگام حادثه داشته باشند.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.