به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین ،آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار مدیران سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی استان قزوین با وی، حفظ منابع طبیعی را بسیار ضروری دانست و اظهار کرد: همانگونه که خداوند طبیعت را خلق کرده است، بر حفظ و شادابی آن نیز تاکید دارد.
وی با تاکید بر اینکه خداوند اراده کرده که زمین زنده و با نشاط باشد،افزود: هر کسی بخواهد آسیبی به منابع طبیعی برساند، در حقیقت در مقابل اراده خداوند قرار گرفته است.
امام جمعه قزوین عنوان کرد: خداوند می‌فرماید وقتی ما نزولات آسمانی را فرو می‌فرستیم زمین به جنب و جوش در می‌آید و از هر گیاهی که زوج و با نشاط است به رویش در می‌آید و این‌ها چیزهایی است که همه ما در طبیعت مشاهده می‌کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه خداوند برای منابع طبیعی کرامت قائل شده است،ادامه داد: خداوند برای چیزهایی که کرامت قائل شده است، ارزش و قیمت ویژه‌ای نیز قائل است و نباید انسان‌ها کاری کنند که به این بستر ارزشمند آسیب وارد شود.
وی با تأکید بر اینکه خداوند عمده تعالیم خود را در بستر طبیعت قرار داده است، خاطرنشان کرد: همانگونه که خداوند طبیعت را بستر تعالیم خود قرار داده، انسان را نیز دانش آموز این مدرسه قرار داده است.
آیت‌الله عابدینی، توجه به مبانی فقهی حفاظت از منابع طبیعی را در کاهش آسیب‌های این حوزه مؤثر دانست و اظهارکرد: باید حیطه احکام شرعی را در همه عرصه‌های طبیعت برجسته کنیم و حوزه‌های علمیه در این عرصه رسالت مهمی بر عهده دارند.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه کوشش در احیای طبیعت و مبارزه با آسیب‌های این حوزه پاداش بسیاری نزد خداوند خواهد داشت،اظهارکرد: جامعه را باید برای حفظ منابع طبیعی بسیج کنیم تا آن‌هایی که می‌خواهند به این حوزه آسیب برسانند به اهداف خود دست پیدا نکنند.
6104*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.