به گزارش ایرنا،مریم بیدخام روز چهارشنبه در نشست ستاد ساماندهی متکدیان که در استانداری قزوین برگزار شد،افزود: باید کمیته ای برای بررسی و شناسایی مکانی دائمی برای جمع آوری و ساماندهی متکدیان سطح شهر تشکیل شود.
وی اضافه کرد: باید با تعامل و مطالبه گری و یادآوری نقش دستگاه ها برای کاهش آسیب های اجتماعی همچون تکدی گری و کنترل آنها اقدام نمائیم.
مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین، هم افزایی دستگاه ها به منظور مقابله با آسیب های اجتماعی را ضروری دانست و ادامه داد: متاسفانه چون دستگاه ها در این زمینه منفک و مجزا از یکدیگر اقدام می کنند، معمولا خروجی لازم به دست نمی آید.
این مسئول ادامه داد: باید نسبت به اقدامات لازم برای ساماندهی متکدیان در پایانه ها،سطح شهر و عوارضی ها پیش بینی و برنامه ریزی لازم صورت بگیرد.
وی یادآور شد: از آنجا که بسیاری از متکدیان بومی شهر قزوین نبوده و مهاجرند با صراحت و سهولت بیشتر به تکدی گری می پردازند.
بیدخام ادامه داد:باید با فرهنگ سازی و بهره گیری از ظرفیت سازمان های فرهنگی از قبیل صدا و سیما و جراید نسبت به کمک نکردن به متکدیان اقدام کرد تا کم کم فرهنگ تکدی گری از سطح شهر برچیده شود.

**شناسایی 35 متکدی در قزوین
معاون امور اجتماعی اداره بهزیستی استان قزوین نیز در این نشست گفت: در 10 ماه سال جاری 35 متکدی در سطح شهر شناسائی شده اند که 23 نفر آنها بانوان بوده اند.
بهاره رحمانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این زمینه افزود: کودکان 7 تا 12 سال ،معتادان مواد مخدر و 15 تبعه غیرمجاز از جمله این متکدیان بوده اند که خدمات مورد نظر را دریافت کردند.
این مسئول اضافه کرد: چون مرکز نگهداری ثابت برای متکدیان در استان وجود ندارد شناسائی و جمع آوری متکدیان نیمه تمام و ناقص می ماند.
وی ادامه داد: مکان در نظر گرفته شده در این زمینه از لحاظ فیزیکی و مکانی نامناسبی بوده و خود آسیب خیز است و باید با یک محل مناسب دیگر جایگزین شود.
در ادامه این نشست در خصوص اختصاص دوره آموزشی فنی حرفه ای رایگان برای توانمند سازی متکدیان و همچنین آسیب شناسی ساماندهی متکدیان سطح شهر بحث و گفت و گو شد.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.