به گزارش ایرنا،محمد مرتضی جوادی روز سه شنبه در دیدار با استاندار قزوین افزود: غذا و آب چالش جدی در آینده هستند و به همین دلیل طرح شهرک کشاورزی را برای اجرا در ایران و استان قزوین آماده کرده ایم.
وی اضافه کرد: به دلیل لزوم مدیریت بحران آب و بیابانی شدن دشت قزوین، سرمایه گذاری برای ایجاد شهرک کشاورزی مدرن در این استان ضروری است.
این سرمایه گذار افزود: در این طرح با مشارکت بانک های آلمانی نسبت به اعطای تراکتورهای مدرن و تجهیزات و خدمات کشاورزی از قبیل اصلاح بذر، به کار گیری سموم طبیعی، نوآوری در کشت، آموزش کشاورزان، بسته بندی محصولات واعطای وام های کشاورزی به کشاورزان اقدام می شود که انقلابی در کشاورزی قزوین خواهد بود.
وی افزود: مشکلی در مراودات مالی و بازگشایی ال سی نداریم و در حال اجرای طرح های اقتصادی مهمی در منطقه و ایران هستیم.
جوادی اضافه کرد: آمادگی سرمایه گذاری در استان قزوین را داریم و حمایت قاطع استان را برای سرمایه گذاری جدی مطالبه می کنیم.

**ظرفیت های متعددی در استان قزوین برای سرمایه گذاری وجود دارد
استاندار قزوین نیز در این دیدار گفت: از سرمایه گذاری خارجی در حوزه طرح های عمومی اقتصادی استقبال می کنیم.
عبدالمحمد زاهدی افزود: در شهر قزوین پروژه ترموا یکی از طرح های آماده سرمایه گذاری است که تنها مشکل در اجرای آن، منابع مالی است.
وی ادامه داد: طرح مترو تهران-هشتگرد در 70 کیلومتر باقی مانده به قزوین که کاملا توجیه اقتصادی دارد نیز آماده سرمایه گذاری است.
استاندار قزوین با بیان اینکه در این طرح مسافران تهران به شمال و شمال غرب به جای هشتگرد در قزوین به سوی مقصد خود توزیع می شوند، افزود: بازگشت سرمایه در طرح تضمین شده است.
وی افزود:آزادراه تهران-قزوین اکنون جوابگو نیست و با طرح مترو هشتگرد به قزوین به دلیل نگرانی از کمبود منابع مالی در تهران مخالفت می شود اما در صورت تامین منابع مالی هیچ مشکلی در اجرای آن وجود نخواهد داشت.
استاندار قزوین ادامه داد:پروژه راه های قزوین به تنکابن و راه رحیم آباد کلاچای را نیز می توانیم برای سرمایه گذاری واگذار کنیم.
وی افزود: در زمینه صنعت نیز ظرفیت های متعددی در استان وجود دارد که سرمایه گذاران علاقه مند می توانند در آن حوزه ها ورود و سرمایه گذاری کنند.
در سال جاری بیش از 30 هیات تجاری برای سرمایه‌گذاری به استان قزوین سفر کرده اند.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.