به گزارش ایرنا، بهمن طاهرخانی یکشنبه شب در آیین افتتاح نمایشگاه توانمندی های صنعتی قزوین که در نمایشگاه بین المللی استان برگزار شد،افزود: صنعت کشور امروز در عرصه رشد و خودکفایی به موفقیت های زیادی رسیده است هرچند تا رسیدن به ایده آل ها و چشم اندازهای ترسیم شده در افق 1404 فاصله داریم.
نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود همه پیشرفت های بدست آمده، توسعه صنعت در کشورمان آنچنان که باید و شایسته صورت نگرفته است، در حالی که پس از انقلاب صنعتی شاهد تحول اساسی در صنعت کشورهای پیشرفته بوده ایم.
وی با تاکید بر اینکه به سرعت باید فاصله خود را با کشورهای پیشرفته صنعتی کاهش دهیم،اضافه کرد: توسعه صنعتی نقش عمیقی در توسعه روابط میان جوامع داشت و در واقع صنعت زاییده دانش بشری بود.
طاهرخانی افزود: در زمینه رشد صنعت در بودجه 97 راهکارهای متفاوتی تدارک دیده شده است که امیدواریم موثر واقع شود.
وی در ادامه گفت: دغدغه اصلی مسئولان کشور اشتغال جوانان است که این مساله رسالت خطیر تولیدکنندگان و فعالان صنایع را گوشزد می کند.
نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: قزوین به لحاظ صنعت از استان های مهم کشور است و انتظار داریم در حوزه های مرتبط با این موضوع مانند صادرات نیز این به جایگاه رفیع و شایسته خود دست یابیم.
داوود محمدی افزود: باید تلاش کنیم در صادرات جایگاه خود را پیدا کنیم و فعالیت ما در این حوزه باید از محدود بودن به چند کشور خاص خارج شود.
وی افزود: رقابت پذیری در دنیای امرزو شرط لازم برای حضور در بازارهای جهانی است که نیازمند قیمت مناسب،افزایش راندمان،کیفیت بالا و حمایت از صاحبان صنایع و تولیدکنندگان داخلی است.
محمدی ادامه داد: همه سران قوا و مسئولان باید دست در دست هم داده تا با حمایت از تولید، معضل بیکاری و اشتغال را رفع کرده و در این زمینه حتما باید با هدف گذاری مناسب از ظرفیت نمایشگاه ها استفاده شود.
وی افزود: توجه جدی به بخش خصوصی باید در دستور کار همه مدیران باشد و در بودجه 97 نیز به این موضوع توجه زیادی شده است.
دیگر نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: رویکرد مجلس در زمینه صنعت در بودجه 97 حمایت پررنگ تر از این بخش نسبت به سال های گذشته است.
سیده حمیده زرآبادی افزود: خیلی از صنعتگران استان در خصوص مدت زمان و فرایند کاری در زمینه مالیات گله دارند بنابراین باید با کاهش زمان رسیدگی به پرونده های مالیاتی به صنایع و واحدهای تولیدی کمک کنیم.
وی در ادامه با اشاره به لزوم مشارکت بانوان در عرصه های مدیریتی استان و کشور،گفت: با همراهی و حمایت استاندار این موضوع در استان قزوین مورد توجه قرار گرفته است.
نمایشگاه توانمندی های استان قزوین با شرکت 65 تولید کننده از امروز تا هشتم اسفندماه پذیرای بازدیدکنندگان است.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.