به گزارش شامگاه پنجشنبه ایرنا به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در دیدار مبلغان طرح 'امین' حوزه علمیه استان قزوین اظهار کرد: باید شاکر خدای متعال باشیم که ما را در عرصه فعالیتی قرار داده است که انبیای الهی و ائمه اطهار (ع) در این وادی زحمات بسیاری کشیده‌اند و در طول قرن‌های مختلف عالمان فرهیخته و خادمان حقیقی قرآن و مسجد در این مسیر تلاش کرده‌اند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به نامه 31 نهج‌البلاغه،افزود: امیرمومنان (ع) در این نامه می فرمایند 'دل نوجوان مانند زمین مستعد خالی است، زمینی‌که هرچیزی در آن قرار دهند رشد خواهد کرد' و مبلغان دینی ما نیز با بیان احادیث و روایات دینی برای نوجوانان بذر اعتقادات دینی را در دل آن‌ها قرار می‌دهند.
امام جمعه قزوین اذعان کرد: ما به عنوان مبلغان دینی باید متوجه باشیم که این قلب و دل نوجوان حتی ظرفیت پذیرش خار را هم دارد و با بی‌توجهی ما شاید کفر و کج‌روی در این زمین کاشته شود و وظیفه ما هرس و پاکسازی است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: گاهی با کوتاهی ما عده‌ای فرصت‌طلب این زمین مستعد را به انحراف می‌کشانند و این نوجوان ما از دست خواهد رفت بنابراین باید مراقب پرورش نهال معنویت در وجود فرزندان خود باشیم.
امام جمعه قزوین با اشاره به اهمیت تربیت فرزندان از دوران کودکی،اذعان کرد: اگر فرزندان ما از دوران خردسالی مورد پرورش دینی قرار بگیرند در دوران دانشگاه دچار مشکلات اعتقادی نخواهند شد.
آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: تشویق فرزندان در زمینه تربیت دینی همیشه نتیجه مثبت ندارد و گاهی اوقات نتیجه عکس به دنبال دارد و مقابل حرکت ارادی و در کنار اجبار قرار می‌گیرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: فرزندان را باید از ابتدا به گونه‌ای تربیت کنیم که برای رضای خدا اقدام به کاری کنند.
وی اظهار کرد: جذب جوانان بسیار با اهمیت است و در این حوزه وظیفه مبلغان دینی بسیار مهم است و برکت کار این است که حضور این جوانان را در مساجد و حوزه‌های دینی و فرهنگی بیشتر ببینیم.
آیت‌الله عابدینی در پایان اظهار کرد: ایجاد رابطه فرزندان با قرآن و روایات باید بیشتر مورد توجه مدرسان قرار بگیرد تا این فرزندان تا پایان عمر خود صاحب چراغ هدایت شوند.
6104*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.