به گزارش ایرنا، علی فرخزاد روز چهارشنبه در نشست بررسی آخرین وضعیت زائرسرای کاروان راهیان نور قزوین در خرمشهر که با حضور نمایندگان دستگاه های مربوط برگزار شد،افزود:با توجه به فرارسیدن اردوهای راهیان نور برای سال جدید که از اواخر اسفندماه آغاز می شود تمام دستگاه هایی که از قبل وظایف آنها مشخص شده باید برای اجرای فاز دوم این زائرسرا کار خود را آغاز کنند.
وی اضافه کرد:اجرا و ساخت قطعه دوم این زائرسرا نیازمند تامین نقدینگی است که باید توسط دستگاه های مورد نظر در این زمینه مورد توجه قرار بگیرد و امیدواریم این موضوع در نشستی که پیش از پایان سال برگزار می کنیم، تعیین و تکلیف شود.
مسئول مهندسی سپاه صاحب الامر(عج)استان قزوین نیز در این نشست با گزارشی از وضعیت اجرای زائرسرای خرمشهر گفت:این طرح در سه قطعه طراحی شده که قرار است اعتبارات آن با همکاری سپاه، استانداری و شهرداری های قزوین، محمدیه و الوند تامین و اجرا شود.
محمدحسین هادی لو افزود: قطعه اول این طرح در سه هزار و 150متر مربع بنا احداث شده و 800زائر عادی و 200نفر به صورت کف خواب در آن پذیرش می شوند.
وی ادامه داد: برای این فاز چشمه های سرویس بهداشتی، حمام و نماز خانه اجرا شده و همچنین تمام ساختمانها نیز به امکاناتی چون پتو و کولرگازی مجهز شده است.
این مسئول گفت:این مجموعه در زمینی به مساحت 30هزار متر مربع احداث شده که900 متر آن حصار کشی دارد و اکنون برای نزدیک پنج هزار متر مربع از آن نیز محوطه سازی شامل آسفالت، جدول کاری و فضای سبز ایجاد شده است تا زائران مناطق عملیاتی یک تا دو شب در آن اسکان یابند.
هادی لو خاطر نشان کرد: قطعه اول این پروژه با 50میلیارد ریال اعتبار تکمیل شده و قطعه دوم آن که شامل ساخت 34 سوئیت 50 متری با 35میلیارد ریال است و همچنین قطعه سوم شامل نمازخانه بزرگ، ساختمان اداری، آشپزخانه و محل سرو غذا در صورت تامین اعتبار برای سال آینده اجرایی خواهد شد.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.