به گزارش ایرنا،حجت الاسلام والمسلمین محی الدین‌ محمدیان روز چهارشنبه در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر آموزش و پرورش استان قزوین با تاکید بر اینکه در آموزش و پرورش خود باید شاهد تحول باشیم،افزود: توجه به پژوهش را یکی از راهکارهای تحول آفرینی در این نهاد فرهنگی دانست.
وی به ویژگی های یک پژوهش مناسب اشاره کرد و گفت: پژوهش باید پایشی،پویشی،میدانی و کاربردی باشد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدیان ادامه داد: باید توجه داشت پیشبرد کارها در آموزش و پرورش بدون پژوهش احتمال صدمه به فعالیت های آموزشی را به دنبال دارد.
وی با تاکید بر اینکه در حوزه برنامه ریزی آموزش و پرورش هیچ اقدامی را نباید بدون پژوهش پیش برد،اظهار کرد: کار پژوهش در آموزش و پرورش واجب و ضروری است.
این مسئول اضافه کرد: آموزش مبتنی بر پژوهش در بستر فرهنگی و تمدنی کشور باید استفاده و ارائه شود و نتیجه آن نیز باید تربیتی باشد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین شعارهای سازمان برنامه ریزی این است که آموزش مبتنی بر پژوهش در بستر فرهنگی باید به برون داد و تربیتی منجر شود.
به گفته وی اقدام پژوهشی از این جهت مورد تایید است که بتواند فرایند یاددهی و یادگیری را تسریع بخشیده و امر تربیت را به خوبی محقق کند.
حجت الاسلام محمدیان از معلم به عنوان یک راهنما و اسوه یاد کرد و گفت: انتظار ما از معلم این است که در همه ابعاد کاربرد مثبت داشته باشد.
وی بر مستند سازی اقدام های پژوهشی معلمان توسط مدیران آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت :اگر تجربه معلمان مستند سازی شود خود یک نظریه جدیدی است که می توان خروجی های مثبتی از آنها گرفت.
حجت الاسلام محمدیان در پایان بر استفاده از نظرات معلمان در خصوص ایجاد تغییرات در برخی دروس تاکید کرد.
در این آیین از پژوهشگران و دانش آموزان برتر استان قزوین در حوزه پژوهش تجلیل شد.
7390*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.