به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در این آیین ضمن تاکید بر تقویت تحقیق و پژوهش در عرصه های آموزشی، گفت: نیاز امروز جامعه ما داشتن معلمانی خلاق و با انگیزه و پژوهشگر است.
سالار قاسمی افزود: گوهر گم شده جامعه امروز ما معلمانی خلاق و پژدهشگر است که باید این خلاء را پر کنیم.
وی اظهار کرد: خروجی و میزان معیار آموزش و پرورش فعالیت افرادی خلاق در این بدنه آموزشی و کیفی سازی آن است.
قاسمی با تاکید بر اینکه معلم توسعه یافته باید خلاق و با انگیزه باشد،تصریح کرد:هیچ چیزی به اندازه تحقیق و پژوهش و مطالعه انسان را خلاق و با انگیزه نمی کند.
این مسئول با اشاره به اینکه متاسفانه در جامعه ما انگیزه و خلاقیت کم است،تاکید کرد: کار عادی خلاقیت و انگیزه را از بین می برد و آن چیزی که روح خلاقیت و انگیزه را ایجاد می کند، پژوهش و تحقیق است.
مدیرکل آموزش و پرورش قزوین اظهار کرد: لازمه رسیدن به خلاقیت نهادینه شدن پژوهش و تحقیق است و علاوه برآن نشاط در آموزش و پرورش با خلاقیت به وجود می آید و هیچ نشاطی به اندازه خلاقیت انسان را شاداب نمی کند.
فاسمی به فعالیت قابل توجه پژوهشگران معلم،معلمان مولف و محقق در استان قزوین اشاره کرد و گفت: سه سال متوالی است که پژوهشگران آموزش و پرورش قزوین در هفته پژوهش به عنوان پژوهشگران برتر معرفی می شوند و این نشان دهنده توجه سازمان به امر پژوهش است.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: مدیران در سطح مدارس باید تلاش کنند هسته های پژوهشی در مدرسه شکل بگیرد و همچنین تشکیل شورای پژوهشی برای رسیدن به هدف نیز حایز اهمیت است.
قاسمی با تاکید بر اینکه بحث های پژوهشی باید محور جلسه شورای معلمان در مدارس باشد،افزود: مدرسه متعالی و کیفی با پژوهش و تحقیق محقق می شود.
وی در پایان کمبود اعتبارات مالی را یکی از مشکلات پیش روی پژوهشگران آموزش و پرورش عنوان و خواستار تلاش مسئولان کشور برای رفع این مشکل شد.
7390*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.