به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز چهارشنبه در نشست کارگروه تخصصی ارتقای اجتماعی و فرهنگی و سلامت ستاد بازآفرینی شهری استان قزوین افزود: باید 70 درصد بودجه و اعتبارات طرح های شهری در مناطق حاشیه نشین و جنوب شهرها هزینه شود.
وی همچنین گفت: فرمانداران در بررسی لایحه بودجه شهرداری ها باید افزایش سهم برنامه های فرهنگی و اجتماعی برای مناطق حاشیه نشین را مورد توجه جدی قرار دهند.
آشناگراضافه کرد: متاسفانه در سطح کشور نسبت به مناطق حاشیه نشین، هم از سوی مدیریت شهری و هم دستگاه های اجتماعی غفلت شده است.
آشناگر بر حل مسایل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی این مناطق با همکاری دستگاه ها و نهادهای مختلف تاکید کرد و ادامه داد: معمولا این مناطق که جزو بافت پرتراکم شهر بوده و به دلیل همین تراکم تقریبا بزه هایی هم در آنها دیده می شود و حتی برخی از آنها خاستگاه مسایل امنیتی هم هستند.
آشناگر ادامه داد: این در حالی است که پیشرفت فیزیکی پروژه های مربوط به مناطق حاشیه نشین در حد صفر بوده است.
وی اظهار کرد: آنقدر که به امکاناتی چون رنگ جداول و پل های هوایی،هرچند که آنها هم لازم هستند توجه شده، به برنامه های اجتماعی و فرهنگی خصوصا در مناطق حاشیه نشین که از استانداردهای مهم زندگی شهری هستند توجه نشده است.
آشناگر خاطرنشان کرد:یک ایراد اساسی دیگر در این زمینه وجود دارد که برای کارها متولی مشخصی تعیین شده و وظیفه دستگاه های دیگر را نیز به آن دستگاه محول می کند به طور مثال آموزش پیشگیری از رفتارهای پرخطر ربطی به اداره راه و شهرسازی ندارد و باید دستگاه مشخصی داشته باشد.
وی،ارتقای شاخص های فرهنگی،اجتماعی و سلامت را سه مطالبه اصلی در زمینه مناطق حاشیه نشین دانست و افزود: در این راستا تقویت سمن ها نیز ظرفیت موثر خوبی برای بهره گیری از انرژی و توان مردم جهت ارتقای این شاخص ها است.
آشناگر با تاکید بر هزینه کرد اعتبارات شهری براساس شاخص عدالت محوری،افزود: فرمانداری ها در برقراری عدالت شهری، با فعال کردن کمیته انطباق به هزینه کرد اعتبارات توجه کنند تا بتوانیم به نتایج موثری در مناطق حاشیه نشین برسیم.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.