به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین، سیاوش شمسی پور روز چهارشنبه افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست آبیک گشت و کنترل در زیستگاه های حیات وحش 14 نفر از متخلفان شکار غیرمجاز پرندگان وحشی را با 13 قبضه اسلحه مجاز، یک قبضه اسلحه قاچاق و ادوات شکار همچون دوربین، قفس، تور زنده گیری و انواع مهمات که مبادرت به شکار 54 قطعه پرندگان وحشی کرده بودند، دستگیر کردند.
وی ادامه داد: در شهرستان البرز نیز در پی گشت و کنترل مداوم مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست، ماموران موفق به دستگیری 10 شکارچی غیرمجاز شدند و از متخلفان چهار قبضه اسلحه، لاشه چهار قطعه کبوتر جنگلی و لاشه 6 قطعه چکاوک کاکلی و یک قطعه طرقه چکاوک کشف کردند.
شمسی پور افزود: در عملیاتی مشابه ماموران یگان حفاظت محیط زیست این اداره‌کل با همراهی ماموران یگان حفاظت محیط زیست البرز موفق به کشف چهار قبضه اسلحه مجاز و یک قبضه اسلحه قاچاق در حوزه استحفاظی این شهرستان شدند.
به گفته وی پرونده متخلفان بعد از بازجویی‌های اولیه تشکیل و برای پیگرد قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
وی تاکید کرد: با توجه به بارش برف سنگین و پناه آوردن حیات وحش اعم از پرندگان و چرندگان به جوار سکونتگاههای انسانی در شهر و روستاها از مردم می خواهیم در راستای حفاظت از تنوع زیستی استان هرگونه تخلفات شکار را به ماموران محیط زیست یگان حفاظت گزارش کنند.
استان قزوین دارای یک منطقه حفاظت شده به نام باشگل در شهرستان تاکستان با 25 هزار و 198 کیلومتر مربع وسعت و دو منطقه شکار و تیراندازی ممنوع الموت و طارم سفلی به ترتیب هر یک با وسعت 118 و 49 هزار کیلومتر مربع می باشد.
همچنین دشت الله آباد، منطقه فتح آباد بویین زهرا و منطقه کوهستانی عرشه کوه همگی در استان قزوین قابل تبدیل شدن به منطقه تیراندازی و شکار ممنوع هستند.
7390*3013
خبرنگار: گیتی سیمیاری**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.