به گزارش ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرناندهی انتظامی استان قزوین، سرهنگ فخرالدین توکلی بعدازظهر چهارشنبه افزود: با وصول شکایتی ازطرف یکی ازشهروندان مبنی بر اینکه فردی با انتشار تصاویر شخصی وی در فضای مجازی باعث هتک حیثیت او و خانواده اش شده، رسیدگی به این مورد در دستور کار پلیس فتا قرارگرفت.
وی با اشاره به تحقیقات مقدماتی پلیس فتا قزوین در خصوص این موضوع،گفت: شخص مجرم با سوء استفاده از اعتماد شاکی به تصاویر خصوصی وی دست یافته و ضمن انتشار آنها در تلگرام، وی را تهدید به انتشار بیشتر اطلاعات کرده بود.
رییس پلیس فتا با اشاره به اقدامات فنی و تخصصی صورت گرفته در راستای شناسایی متهم، گفت: وی در یکی از استان های همجوار ساکن بود که پس از هماهنگی با مقام قضایی در محل اختفایش دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.
این مقام انتظامی همچنین گفت: هیچ حیاط خلوتی برای افراد در فضای مجازی وجود ندارد بنابراین کاربران نباید با تصور وجود فضای مجازی امن و بی خطر،تصاویر شخصی و خانوادگی خود را به عنوان عکس پروفایل یا در گروه های تلگرامی و صفحات اینستاگرام منتشر کنند.
سرهنگ توکلی به ماده 745 قانون جرایم رایانه ای اشاره کرد وافزود: هرکس به وسیله سامانه های رایانه ای یا مخابراتی فیلم یا صوت یا فیلم خصوصی یا خانوادگی دیگری را منتشر کند به نحوی که موجب هتک حیثیت او شود به حبس از 91 روز تا 2 سال یا جزای نقدی از 5 میلیون ریال تا 40 میلیون ریال یا هر 2 مجازات محکوم خواهد شد.
وی یادآور شد: شهروندان می توانند در صورت مواجهه با موارد مشابه در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir گزارش کنند.
9884*3013
خبرنگار: حدیقه بابایی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.