به گزارش ایرنا،عبدالمحمد زاهدی شامگاه شنبه در آین معارفه مدیرکل جدید امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری قزوین افزود: باید نگاه و رویکرد ما در خصوص توسعه روستایی تغییر کند.
استاندار قزوین اضافه کرد: دولت رویکرد جدید و جدی در حوزه توسعه روستایی دارد و ما مدیران نیز باید از فرصت های ایجاد شده به منظور رشد این مناطق نهایت استفاده را کنیم.
وی افزود: با وجود اینککه در چهار دهه گذشته کارهای اساسی و زیربنایی زیادی در روستاهای کشور انجام شده اما هنوز نتوانسته ایم روستاییان به ویژه جوانان را در این مناطق ماندگار کنیم.
استاندار قزوین گفت: هنوز نتوانسته ایم شان و کرامت و جایگاه روستایی را حفظ کنیم و هنوز در نگاه برخی برتری شهرنشینی نسبت به روستایی دیده می شود که این موضوع زیبنده جامعه ما نیست.
زاهدی همچنین خاطرنشان کرد: این نگاه باید تغییر کند تا مهاجرت معکوس تحقق یابد.
وی با اشاره به پدیده کهنسالی در روستاها افزود: باید بررسی کرد چرا در روستاها فقط افراد سالخورده باقی مانده اند و جوانان رغبتی برای حضور در زادگاه خود و کار و تلاش در بخش کشاورزی و صنایع دستی را ندارند؟
استاندار قزوین در ادامه با قدردانی از خدمات کریم حبیبی انبوهی مدیرکل سابق امور روستایی استانداری، گفت: وی از مدیرانی بود که هم در کارش تبحر داشت و هم انسانی فرهیخته و با درک بالایی بود.
زاهدی اضافه کرد: اجرای بیش از 418 پروژه با یک هزار و 70 میلیارد ریال اعتبار در دهیاری ها در دوره مدیریت این مدیر بیانگر سلامت و تعهد و توان مدیریتی وی بوده است.
وی افزود: در انتخاب مدیرکل جدید امور روستایی استانداری هم با پرهیز از سیاسی کاری و تکیه بر تحربه و توانمندی اقدام کردیم.
وی اضافه کرد: حضور یک مدیر زن در مدیریت روستایی استان فرصتی است تا توانمندی های بانوان روستایی بیشتر از قبل برجسته شود و امیدوارم وی در این سمت مدیری موفق باشد.

***نیازمند بازنگری در برخی از سیاست های مدیریت روستایی هستیم
مدیرکل جدید دفتر روستایی استانداری قزوین نیز در این مراسم گفت: نیازمند اصلاح برخی امور، بازنگری در برنامه ها و تصمیم گیری ها هستیم تا توسعه روستایی به طور کامل و شایسته محقق شود.
اکرم نجفی تصریح کرد: تغییرات و بازنگری خود را در سه محور اساسی شامل اشتغال و تقویت بنیه اقتصادی روستاها، آموزش روستاییان و افزایش مشارکت مردم دسته بندی کرده ایم .
وی همچنین گفت: از کسب و کارهای نوپا در روستاها با جدیت حمایت خواهیم کرد تا توسعه روستاها در بخش های مختلف محقق شود.
مدیرکل سابق روستایی استانداری قزوین نیز در این مراسم گفت: در سال 94 نقطه عطفی در تاریخ روستاهای استان صورت گرفت به گونه ای که کارهای انجام شده در یک سال معادل 12 سال قبل بود.
کریم حبیبی انبوهی افزود: هرچند در توسعه روستایی کارهای زیادی صورت گرفت اما توسعه همه جانبه روستاها به یک سری الزامات نیازمند است.
وی اضافه کرد: هنوز برای برخی از مدیران توسعه روستایی دغدغه نیست و ما هرچقدر فریاد زدیم متاسفانه کمتر نتیجه گرفتیم که این رویکرد باید تغییر یابد.
استان قزوین حدود 830 روستا دارد که از این تعداد 530 روستا دارای دهیاری هستند.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.