به گزارش ایرنا، حسین قلی پور عصر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار شد،افزود: در استان قزوین ارتباطات با کابل های فیبرنوری با پنج استان همجوار شامل البرز با چهار کابل، گیلان با سه کابل، زنجان با سه کابل، همدان یک کابل و مرکزی یک کابل برقرار است.
این مسئول با اشاره به رشد شاخص های زیرساخت ارتباطات در قزوین طی سال های اخیر افزود: با اجرا و بهره برداری پروژه تدبیر 225 گیگ ظرفیت ارتباطی استان قزوین اضافه خواهد شد.
وی اضافه کرد: همچنین ظرفیت شبکه انتقال هم از 20.25 گیگ در ابتدای دولت یازدهم با رشدی12برابری به 251 گیگ افزایش یافته است.
قلی پور ادامه داد: میزان شبکه دیتای اختصاص یافته هم در همین مدت از 2 گیگ به 51 گیگ رسید.
وی همچنین یادآور شد: شرکت ارتباطات زیرساخت متولی شبکه های مادر مخابراتی در کشور بوده و تمام ارتباطات اعم از صوتی و تصویری ،دیتا، ارتباطات نظامی و غیر نظامی و هواپیمایی همگی از بستر این شرکت تامین می شود.
وی اضافه کرد: این شرکت شبکه بزرگی از تامین زیرساخت را بر عهده دارد که در داخل استان به اپراتورهای موجود از جمله همراه اول و ایرانسل و سایر شرکت های ارایه دهنده پهنای باند تحویل می شود.
قلی پور ادامه داد: تزانزیت بین المللی ارتباطات هم از دیگر رسالت های شرکت ارتباطات زیرساخت است.
وی خاطرنشان کرد:ظرفیت دیتای پیش بینی شده برای استان قزوین51 گیگ است که از این میزان اپراتورها 16.51گیگ را استفاده می کنند و ما ظرفیت کافی را برای ارایه به اپراتورها داریم.
قلی پور همچنین گفت: ظرفیت سوئیچ بین شهری در استان هم که فقط مربوط به مکالمات تلفنی است 46هزار پورت می باشد که 10هزار پورت آن بهره برداری می شود.
وی افزود: در حوزه پدافند غیرعامل برای کاهش آسیب پذیری نیز برنامه ریز های لازم را انجام داده ایم و چون شبکه ما ایمن و با اطمینان بالا است اگر ارتباط یک مسیر قطع شود مسیرهای ما بسته به نوع مشترکین از مسیرهای دیگری تامین و ظرفیت های جایگزین پیش بینی شده است.
قلی پور خاطرنشان کرد:تجهیزات ما هم در حوزه انتقال و دیتا به روز است.
وی اضافه کرد: تمام استان های کشور از چنین زیرساخت هایی برخوردارند اما قزوین به دلیل نزدیکی به تهران موقعیت شاهراهی را در ارتباطات چند استان دارد.
این مسئول خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم با افزایش سرمایه گذاری ها تجهیزات ارتباطی به روز رسانی شد.
وی افزود: در حال حاضر ضریب اطمینان و امنیت بالای زیرساخت ها به حدی بالا است که در صورت قطع ارتباط در یک مسیر، مسیرهای جایگزین وجود داشته و امکان قطع ارتباطات بسیار پایین است.
قلی پور اظهار کرد: با توجه به اینکه بسترهای ما فیبر نوری است با حوادث طبیعی چون زلزله و سیل در صورتی که در بستر ما قرار نگیرند امکان قطع ارتباط وجود نخواهد داشت و تنها حفاری ها هستند که ممکن است در فرایند کارها اختلال ایجاد کنند که البته تمام اعمال حفاری باید از شرکت ارتباطات زیرساخت مجوز داشته باشند.
شرکت ارتباطات زیرساخت در سال 83 تاسیس شده است.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.