به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی بعدازظهر سه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان آوج با تبریک دهه مبارک فجر افزود: امیدواریم ما مدیران قدر نعمت مدیریت و مسئولیت و ایجاد فرصت خدمت به مردم در این نظام که خداوند برما ارزانی داشته است را بدانیم و شکرگذار آن باشیم.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی محصول مبارزات متعدد با نظام طاغوت بود که آنرا باید دارای 2 پدیده رهبری بلامنازع امام خمینی (ره) و حضور همه اقشار مردم دانست،اضافه کرد: انقلاب اسلامی یک تحول عظیم سیاسی و اجتماعی را در تاریخ کشور ما و حتی در اسلام رقم زد.
استاندار قزوین گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، کشوری که دارای نظام سیاسی اسلامی باشد، نداشتیم و امروز باید شکرگذار باشیم که خداوند ولادت و عمرمان را در یک کشور و نظام اسلامی قرار داده است.
وی در ادامه به اهمیت رضایت مندی مردم از حاکمیت اشاره کرد و گفت: هیچ نظامی در دنیا بدون کسب رضایت مردمان خود باقی نخواهد ماند چه این نظام اسلامی باشد و چه نباشد.
زاهدی با بیان اینکه رضایت مردم از حاکمیت موجب رضایت خداوند می شود،افزود: خداوند با هیچ کس حتی با ما به خاطر اینکه در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت داریم عقد اخوت نبسته است و اگر قدر نعمت را ندانیم آنرا از ما می گیرد و به کس دیگری می دهد.
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: باید براساس اعتقاد به دیانت و قیامت باید برای کسب رضایت مردم تلاش کنیم چرا که مسئولیت امور جامعه برعهده ما مدیران قرار گرفته است.
زاهدی با اشاره به ناآرامی های اخیر در کشور،گفت: این اتفاقات به ما نشان داد که اگر دقت نکنیم و برخی روش های خود را در ابعاد مختلف تغییر ندهیم با مشکلات جدی روبرو خواهیم شد و در قیامت هیچ پاسخی برای شهدای خود نداریم و شرمنده آنان و خداوند می شویم.
استاندار قزوین با بیان اینکه تقریبا همه مدیران ما زحمت کش و پرتلاش هستند و به طور نمونه در برف و کولاک اخیر در استان شاهد فعالیت بی وقفه مدیران و کارکنان برخی دستگاه ها و نهادها به مدت 48 ساعت بودیم،افزود: با این حال باید تلاش های خود را برای خدمت به مردم و رفع مشکلات بیشتر کنیم و همچنین نباید از اصلاح امور و فرایندها و نظارت بر زیرمجموعه خود غافل بمانیم.
استاندار قزوین گفت: باید از ظرفیت های گنجانده شده در قانون برای حل مشکلات مردم استفاده کنیم و هرجا نیز این امکان وجود ندارد آنرا به اطلاع شهروندان برسانیم و مسایل را به مسئولان بالادستی برای تغییر و اصلاح قانون و یا ایجاد مصوبه جدید منتقل کنیم.
زاهدی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه چهره روستاها و شهرهای کشور نسبت به قبل و بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی قابل مقایسه نیست،افزود: در زمان حکومت طاغوت نه تنها روستاها بلکه بسیاری از شهرهای ما نیز از امکانات اولیه مانند برق، گاز و جاده مناسب و سیستم های ارتباطی بهره مند نبودند.
استاندار قزوین با بیان اینکه عملکرد نظام جمهوری اسلامی قابل دفاع است،افزود: ولی متاسفانه به دلیل حجم وسیع تبلیغات علیه نظام گاهی اوقات خود ما نیز باور می کنیم که کار و اقدامی انجام نشده است که این صحیح نیست.
زاهدی ادامه داد: با همه خدمات ارایه شده به مردم پس از انقلاب اسلامی، شهروندان انتظار دارند تا شهر و روستا و استان و کشور خود بیشتر توسعه پیدا کند که البته این را باید موضوعی طبیعی دانست چرا که انتظار مردم از نظام جمهوری اسلامی بیشتر بوده و طبیعت بشر نیز میل به رشد و توسعه بیشتر دارد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود از آوج به عنوان شهرستانی کم تر توسعه یافته یاد کرد و گفت: کشور و استان ما باید به صورت متوازن رشد پیدا کند بنابراین در این خصوص باید موضوع 'توسعه منطقه ای' را جدی بگیریم چرا که اگر هرکدام از استان های کشور را یک پازل درنظر بگیریم اگر در توسعه یکی از آنها مشکلی وجود داشته باشد، کل این مجموعه دچار مشکل خواهد بود.
استاندار قزوین با اشاره جمعیت روستایی قابل توجه آوج، گفت: حدود 70 درصد جمعیت این شهرستان در روستاها زندگی می کنند که تقریبا برعکس آمار کشور و استان است و این موضوع را باید یک ظرفیت برای تقویت کشاورزی در منطقه بدانیم.
وی با بیان اینکه با وجود صنعتی شدن همه امور هنوز پایه و اساس تولید غذا بخش کشاورزی و فعالان مربوط به آن روستاییان هستند،افزود: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که زندگی مردم در روستاها دارای توجیه اقتصادی باشد و با این کار به حفظ امنیت غذایی کشور کمک کنیم.
استاندار قزوین ادامه داد: البته دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به توسعه روستاها دارد و امسال اعتبارات قابل توجهی برای اجرای طرح های اقتصادی و اشتغالزا در قالب تسهیلات ارزان قیمت اختصاص داده است.
زاهدی همچنین با اشاره به بهره برداری از طرح تجمیع و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی در شهرستان آوج در سطح 700هکتار در روز جاری،افزود: این طرح یکی از ضروریات کشاورزی کشور و استان است، چرا که در اراضی خرد و کوچک برنامه جامع و مناسبی را نمی توان برای این بخش به جلو پیش برد.
استاندار قزوین گفت: باید مشارکت مردم را در حوزه تجمیع و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی جلب کنیم چرا که این کار در ارتقای این بخش بسیار موثر است.
وی همچنین با اشاره به اینکه کشور و استان ما با کمبود آب روبرو است،افزود: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که کمترین میزان آب را برای بخش کشاورزی خود مصرف کنیم در غیر این صورت آینده خوبی در انتظار ما نخواهد بود.
استاندار قزوین گفت: اگر فکر کنیم با مصرف آب بیشتر محصول بیشتری بدست می آوریم به این معنا است که آینده فرزندان خود را در سال های آینده در خطر قرار داده ایم.
وی در ادامه بر سرمایه گذاری در حوزه گردشگری شهرستان آوج تاکید کرد و گفت: استان و همچنین شهرستان آوج با وجود جاذبه های فراوان گردشگری کمتر در این حوزه شناخته شده است و باید کاری کنیم که قزوین و مناطق مختلف آن از محل گذر مسافران به محل توقف و بازدید آنها تبدیل شود.
استاندار قزوین امروز سه شنبه به مناسبت دهه مبارک فجر و به منظور بهره برداری از چندین طرح به شهرستان آوج سفر کرده است.
شهرستان آوج به مرکزیت شهری به همین نام در جنوب غربی استان قزوین قرار دارد.
6104*3013
خبرنگار: ناصر نیلی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.