به گزارش ایرنا، احمد رضا معتمدی جمعه شب در آیین افتتاح سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در قزوین افزود: فقدان زیبایی شناختی گاهی در جامعه به جایی می رسد که هر نغمه ای از هر جایی به گوش جوانان ما دلنشین به نظر می رسد و سپس به تدریج هویت اصیل ما رو به زوال می رود و این میراث های کهن با ریشه های چند هزار ساله ازجا برکنده می شوند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم هنر تزریق حس زیبایی شناختی و پاسخ به نیازهای زیبایی سنجی در جامعه است.
کارگردان اثر سینمایی« سوء تفاهم» حاضر در جشنواره فجر افزود: «سوء تفاهم» نخستین فیلم با نگاه پست مدرنی در جهان است و نه تنها بازنمایی واقعیت و آیینه ای از واقعیت نیست بلکه خود به ابر واقعیت تبدیل شده و به درون خود ارجاع داده می شود.
معتمدی با بیان اینکه جهان ما تصویر واقعیت را در لایه های خود پنهان کرده است و بشر امروز بین مجاز و واقعیت در تعلیق به سر می برد، گفت: در این فیلم سعی شده است حالت تعلیق نمایش داده شود و سردرگمی و بحران در این اثر سینمایی به منظور رسیدن به سردرگمی و هیجان و معما در فضایی خاص و با زبان هنر بیان شود.
فیلم سینمایی «دارکوب» به کارگردانی بهروز شعیبی،«چهار راه استانبول» از مصطفی کیائی، «به وقت شام» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، «بمب، یک عاشقانه» به کارگردانی پیمان معادی،«ماهورا» اثر حمید زرگر نژاد،«سوء تفاهم» از احمد رضا معتمدی،«جاده قدیم» به کارگردانی منیژه حکمت،« امیر» از نیما اقلیما، «خجالت نکش» به کارگردانی رضا مقصودی «مغزهای کوچک زنگ زده» از هومن سیدی و «فیلشاه» به کارگردانی هادی محمدیان از فیلم های جشنواره فجر هستند که در قزوین اکران می شوند.
هم چنین «قهرمانان کوچک» و «دزد و پری» به کارگردانی حسین قناعت، «شکلاتی» به کارگردانی سهیل موفق و «دنیای کیف ها» به کارگردانی حسین نخعی در بخش کودکان و نوجوان این جشنواره در قزوین اکران خواهد شد.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.