به گزارش ایرنا، مهرداد پهلوان زاده روز چهارشنبه در مجمع انتخاباتی هیات شطرنج استان قزوین با اشاره به ضرورت جذب حامیان مالی برای برگزاری مسابقات و برنامه های شطرنج،افزود: اعتبارات دولتی محدود هستند بنابراین باید به دنبال جذب منابع مالی از طریق شیوه های مختلف باشیم.
وی، برهم گرایی و استفاده از ظرفیت های یکدیگر در پیشبرد اهداف و امور هیات های استانی شطرنج تاکید کرد و افزود: یک نفر به تنهایی از عهده مدیریت یک هیات ورزشی بر نمی آید بنابراین باید تمامی علاقه مندان و طرفداران شطرنج به اجرای برنامه های روسای هیات ها کمک کنند.
این مسئول ورزشی با تاکید بر توجه به اخلاق مندی در پیشبرد برنامه ها توسط هیات های شطرنج استانی،افزود: این رشته با نونهالان و کودکان و خانواده ها سروکار دارد و آنها در صورت مشاهده هر نوع بی اخلاقی و محیط ناسالم این رشته را ترک می کنند.
رییس فدراسیون شطرنج ادامه داد: شطرنج در زمینه مسایل اخلاقی خوشنام است و هرچقدر در این زمینه بیشتر بدرخشیم موفق تر خواهیم بود.
این مسئول ورزشی همچنین با اشاره به ساخت مجتمع شطرنج توسط خیران در بوستان ملت قزوین،گفت: این اقدام ارزنده ظرفیت مناسبی برای جذب و گسترش این رشته توسط ورزشکاران ایجاد کرده است.
رییس فدراسیون شطرنج افزود: قزوین ظرفیت های زیادی در شطرنج دارد و باید استاد بزرگ داشته باشد و کمتر از استاد بزرگی برای این استان زیبنده نیست.

**شطرنج قزوین دارای استعدادهای فراوانی است
مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین نیز در این مجمع گفت: استعدادهای فراوانی در این رشته داریم و ظرفیت شطرنج در بعد همگانی و قهرمانی استان قزوین بالاست و در حال توسعه آن در سطح شهرستان ها و روستاها هستیم.
عباس علایی مقدم با بیان اینکه در سال جاری هشت خانه ورزش روستایی در سطح روستاهای استان تجهیز شده اند،افزود: یکی از رشته های معرفی شده در این خانه ها رشته شطرنج است.
وی اضافه کرد: شطرنج در استان قزوین طی سال های اخیر حرف های زیادی برای گفتن داشته است و امیدواریم این روند روبه رشد ادامه یابد.
علایی مقدم در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: بالای 200 برنامه ورزشی را در دهه فجر اجرا می کنیم که حدود 184 برنامه آن به رسانه ها اعلام شده است.
در پایان این مجمع حسن نوری با کسب حداکثر آرا به عنوان رییس جدید هیات شطرنج استان قزوین انتخاب شد.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.