به گزارش روز شنبه ایرنا، بسیاری از شهروندان در شهرهای استان قزوین با حضور در دامنه ارتفاعات به برف بازی پرداخته وشادی خود را از بارش نعمت الهی ابراز می دارند.
بعضی از کودکان و نوجوانان قزوینی نیز به همراه والدین خود با حضور در معابر و پارکها مشغول برف بازی و ساخت آدم برفی شده اند.
برخی از مردم قزوین نیز مشغول پارو زدن و برف روبی بام منازل خود هستند و علاوه بر این همچنین عملیات برف روبی و نمک پاشی در بیشتر راه های استان در حال انجام است.
از شروع فصل سرما در سال جاری این برای نخستین بار است که مردم استان قزوین شاهد بارش چندین ساعته و مداوم برف هستند.
بنابراعلام مسئولان امسال استان قزوین در طی 6 دهه گذشته یکی از خشک ترین سال های خود را پشت سر گذاشته است.
بارش برف که از شب گذشته در برخی مناطق استان قزوین آغاز شده است صبح امروز موجب تعطیلی مدارس در برخی نقاط استان و همچنین مسدود شدن برخی از راه های روستایی شد.

**تداوم بارش برف در قزوین تا عصر فردا یکشنبه
کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین گفت: دمای هوای استان از عصر امروز شنبه به مدت 2 روز بین 10 تا 15درجه سانتیگراد سرد تر می شود.
ندا مشاطان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آخرین تصاویر ماهواره ای و اطلاعات مربوط به نقشه های پیش بینی با استقرار سامانه بارشی تا یکشنبه هفته جاری بارش برف، وزش بادهای شدید و در پاره ای مناطق کولاک برف در استان قزوین پیش بینی می شود.
وی با بیان اینکه عمده فعالیت این سامانه بارشی تا امروز است،افزود: بیشترین مقدار بارش ها با 13.7 سانتی متر متعلق به بخش کوهین شهرستان قزوین می باشد.
این کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: در شبانه روز گذشته کوهین با چهار درجه سانتیگراد زیر صفر و آبیک با 14 درجه سانتیگراد خنک ترین و گرم ترین شهرهای استان بودند.
به گفته وی دمای شهر قزوین نیز در شبانه روز گذشته بین یک درجه سانتی گراد زیر صفر و 11درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

**بارش برف در همه راه های ارتباطی استان قزوین
به گفته معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قزوین در حال حاضر در همه مسیرهای ارتباطی استان قزوین برف در حال بارش است.
جواد حق لطفی همچنین گفت: هم اکنون تردد در گردنه قسطین لار واقع در جاده قزوین-رشت تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.
وی اظهار کرد: راهداران مشغول عملیات برف روبی و نمک پاشی هستند تا از انسداد راه های استان جلوگیری کنند.

**تعطیلی مدارس برخی از مناطق استان قزوین به دلیل بارش برف
در روز جاری همچنین براساس اعلام آموزش و پرورش مدارس نوبت صبح بخش های طارم سفلی و الموت غربی واقع در شهرستان قزوین تعطیل شدند.
در نوبت بعدازظهر نیز پیش دبستانی های استان قزوین به همراه مدارس نوبت بعدازظهر شهرستان های بویین زهرا و تاکستان در همه مقاطع و شهرستان البرز در مقطع ابتدایی تعطیل اعلام شد.

**انسداد 90 درصد راه های روستایی بخش طارم سفلی قزوین
بخشدار طارم سفلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر بدلیل بارش سنگین برف 90 درصد راه های روستایی این بخش مسدود شده است.
مرتضی کشاورز کلهر افزود: تردد از جاده قزوین به سیردان (مرکز بخش) از روستای کلج به بعد به سختی صورت می گیرد.
وی افزود: با تلاش راهداران و نیروهای امدادی کار بازگشایی راه های روستایی این بخش در حال انجام است.
بخش طارم سفلی در شمال شرقی استان قزوین قرار دارد.

**توصیه رییس پلیس راه استان قزوین به رانندگان
رییس پلیس راه استان قزوین به رانندگان توصیه کرد تا در روزهای برفی و در شرایط جوی ناپایدار ضمن داشتن تجهیزات ایمنی لازم، با احتیاط بیشتر به رانندگی بپردازند.
سرهنگ نصرالله بیگلری روز شنبه با اشاره به اطلاعیه هواشناسی مبنی بر تداوم بارش برف، افزود: هم اکنون در برخی محور های ارتباطی استان شاهد بارش برف هستیم که با توجه به ادامه روند بارش ها تا عصر روز یکشنبه، از رانندگان تقاضا می شود از سفرهای غیر ضروری اجتناب کرده و در صورت لزوم به انجام سفر ضمن احتیاط بیشتر در حین رانندگی از سلامت تجهیزات ایمنی و گرمایشی و سالم بودن خودروی خود اطمینان حاصل کرده و ملزومات زمستانی و توشه راه به همراه خود داشته باشند.
رییس پلیس راه استان قزوین به لزوم همراه داشتن زنجیر چرخ و استفاده از آن در بعضی مسیرهای ارتباطی اشاره کرد و گفت: استفاده از زنجیر چرخ در مسیرهایی که تردد در آنها با دشواری صورت می گیرد ضروری است و از تردد رانندگانی که فاقد این تجهیزات باشند و قصد عبور از گردنه ها را داشته باشند، جلوگیری می شود.
سرهنگ بیگلری از همه رانندگانی که قصد عبور از آزادراه ها و جاده ها و گردنه های برف گیر و کوهستانی استان را دارند با هوشیاری کامل و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و با رعایت سرعت مناسب در جاده های لغزنده تردد کنند.
6104*3013
خبرنگار:ناصر نیلی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.