به گزارش ایرنا آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه قزوین با گرامیداشت سالروز بازگشت مقتدرانه بنیانگذار انقلاب اسلامی به کشوردر روز 12بهمن ماه سال 57 ، افزود: با وجود تمام موانع ، امام راحل با عزت وارد کشور شد و انقلاب اسلامی ده روز پس از ورود ایشان به پیروزی رسید.
وی اضافه کرد:امام(ره) انقلاب اسلامی را پس از خود به خلف صالحش سپردند و به لطف الهی با این انقلاب هر روز بر امید ملت های مسلمان و مستضعف جهان افزوده شد.
وی ادامه داد:آنها که نسل انقلاب هستند به یاد دارند مردم ما با عشق انقلاب را در آغوش گرفتند و از حاکمیت اسلام استقبال کردند تا ولی خدا رهبر ما باشد و عدالت و قسط شکل گیرد.
وی گفت:امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب همواره تذکر داده اند که مراقب خطر نفوذی ها در انقلاب باشیم یعنی آنها که دنبال زیاده خواهی و خانه های میلیاردی بوده و درد مستضعفان و محرومان را نمی دانند نسبت به انقلاب ما نامحرم هستند.
امام جمعه قزوین اضافه کرد:حال اگر مواظبت نکنیم و فریب خورده و انقلاب را در بعضی جاها به فردی نالایق بسپاریم که درد مردم را نمی فهمد گرچه انقلاب از بین نمی رود، چون اساس انقلاب همیشه پا برجا می ماند، اما مردم از آن فرد متضرر می شوند.
خطیب جمعه قزوین با بیان اینکه اشرافیت، تبعیض و بی عدالتی در مقابل اسلام و انقلاب است گفت: هرکسی با هر عنوانی زیاده خواهی را باب کند در برابر انقلاب قرار گرفته و نباید آن را به پای انقلاب بگذاریم.
امام جمعه قزوین خاطر نشان کرد:خط نفاق، دروغ، اشرافیت و فساد را باید با بصیرت بشناسیم و خداوند در قرآن راه شناخت اینها را هم مشخص کرده است.
وی همچنین در مسیر حفظ انقلاب اسلامی بر امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت:اگر امر به معروف و نهی از منکر از سوی مردم نباشد دزدان و خلافکاران به جایی می رسند که نباید باشند.
وی، سالروز امضای قرارداد ننگین مصر و رژیم اشغالگر اسرائیل معروف به کمپ دیوید را یادآور شد و افزود: در زمان امضای این قرارداد بسیاری از تحلیلگران سیاسی باور نداشتند که انورسادات چنین خیانتی کند اما در نهایت دیدند غیر از ننگ و پذیرش ذلت استکباری چیز دیگری پشت آن نبود و همین قرارداد علاوه بر تشدید اختلافات کشورهای عربی موجب شد کشورهایی که مقابل اسرائیل بودند کم کم عقب نشینی کردند و چندین دهه خسارت های جبران ناپذیر به کشورهای مسلمان وارد شد.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: قرارداد کمپ دیوید درس عبرتی برای سایر حاکمان سیاسی است تا بدانند هرگونه پذیرش تحمیل از سوی شیاطین بزرگ، غیر از زیان و ذلت چیزی برای مسلمانان نداشته و نخواهد داشت.
آیت الله عابدینی افزود: قرارداد ننگین باید همواره با دست رد حاکمان سیاسی مواجه شود نه اینکه دشمن را برای قراردادهای بعدی راغب تر کند.
وی گفت:ما هیچ تفاوتی بین انگلیس، آمریکا و هر کشور دیگر اروپایی قائل نیستیم چرا که تاریخ اینها جز خدعه و حیله و زیاده خواهی نیست بنابراین به آنها اعتماد نمی کنیم.
6012 /7388خبرنگار:پریسا نوروزی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.