عبدالحسین مظفری شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این گونه جانوری از گونه گربه سانان در تله ای که در یک منزل مسکونی به منظورجلوگیری از وجود راسو و تلف نشدن طیور نصب نشده بود گرفتار شده بودکه صاحب این واحد به محض مشاهده این گونه، با محیط زیست تماس گرفت ونیروهای یگان حفاظت به موقع در محل حضور وآن را زنده گیری کردند.
وی اظهار کرد: نیروهای یگان پس از اقدامات اولیه و اطلاع از سلامت آن ، این گونه جانوری را به اداره محیط زیست شهرستان تحویل و مقرر شد صبح فردا( سه شنبه)در زیستگاههای حیات وحش استان رها سازی شود.
به گفته وی وجود این گونه جانوری در این منطقه می تواند دلیلی بر حضور این گربه سانان در این منطقه باشد
مظفری بیان کرد: گربه وحشی از پستانداران و پرندگان کوچک تغذیه می‌کند و در محیط‌های مختلفی از جمله مراتع بی‌درخت تا جنگل‌های انبوه توانایی زندگی دارد.
استان قزوین دارای یک منطقه حفاظت شده به نام باشگل در شهرستان تاکستان با 25 هزار و 198 کیلومتر مربع وسعت و منطقه حفاظت شده الموت و طارم سفلی به ترتیب هر یک با وسعت 118 و 49 هزار کیلومتر مربع می باشد.
همچنین دشت الله آباد، منطقه فتح آباد بویین زهرا و منطقه کوهستانی عرشه کوه همگی در استان قزوین قابل تبدیل شدن به منطقه شکار ممنوع هستند
7390** 6012خبرنگار : گیتی سیمیاری ** انتشار دهنده : علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.