به گزارش ایرنا به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز دو شنبه در دیدار مجمع بسیج استان قزوین، پیدا کردن راهکارهای مناسب برای حل بحران‌های پیش روی استان را یکی از رسالت‌های جدی مجمع بسیج دانست و تأکید کرد: پرداختن به بحران‌هایی نظیر طلاق و مشکلات معیشتی بسیار مهم و ضروری است؛ اما خروجی کارها می‌باید به‌صورت ملموس قابل مشاهده باشد.
وی با تأکید بر این‌که راهکارهایی که ارائه می‌شوند و چاره حل مشکلات هستند نباید فقط در مقام طرح باقی بمانند و می‌باید به مرحله اجرا در بیایند، افزود: جمعی از دغدغه‌مندان برای حل مشکلات معلولان به میدان آمدند و تلاش‌های جدی انجام دادند و بحمدالله به نتایج بسیار مهمی دست پیدا کردند و امروز مشاهده می‌کنیم که بسیاری از مشکلات این قشر برطرف شده است.
امام جمعه قزوین استفاده از تجربه‌های موفق را برای حل بحران‌های پیش‌رو ضروری دانست و خاطرنشان کرد: امروز بیکاری و مشکلات معیشتی معضلی جدی به شمار می‌آیند و اگر مسئولان از تجربیات موفق استفاده کنند و نخبگان را پای کار بیاورند این مشکلات قابل حل است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر توجه هر چه بیشتر به مشکلات «کم آبی» و «زیست محیطی» که ناشی از کاهش نزولات آسمانی و مصرف بی‌رویه آب است، افزود: «کم آبی» مشکلات عدیده‌ای را برای جامعه به وجود آورده است و هر سال شاهد کاهش میانگین بارش‌ها نسبت به سال‌های قبل و افزایش مصرف آب هستیم و می‌باید تلاش کنیم تا این بحران‌ها را به درستی مدیریت کنیم.
وی با تاکید بر این‌که نباید صرفا با مسکّن‌ها مشکل‌گشایی کنیم، اضافه کرد: بحران «کم آبی»، بحران‌هایی نظیر بیابانی شدن و فرونشست دشت قزوین را به همراه داشته است که این معضل استان‌های همجوار را نیز تحت تأثیر مشکلات زیست محیطی قرار می‌دهد و می‌باید این مشکلات به صورت ریشه‌ای برطرف شوند.
6104/6012 خبرنگار:ناصر نیلی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.