به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین با اشاره به انتشار برخی اخبار کذب و آمارهای نادرست در فضای مجازی از سوی دشمنان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی،افزود: در این فضا که استفاده از آن به شدت گسترش یافته است باید به منابع انتشار اخبار اطلاعات توجه کنیم و دقت داشته باشیم خبرهای کذب و نادرست حربه و سلاح دشمن در میدان جنگ مجازی می باشد.
امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به تلاش های دشمنان برای آسیب رساندن به نظام جمهوری اسلامی،افزود: دشمن ابتدا با انواع ترفندها اعم از کودتا و جنگ تحمیلی به دنبال نابودی انقلاب اسلامی بود اما با هوشیاری و بصیرت مثال زدنی ملت ایران در این موارد با شکست روبرو شد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به تهدیدات دشمن در جبهه نرم، گفت: جنگ نرم دشمن را نیز باید با همان هوشیاری و بصیرت دوران دفاع مقدس خنثی کرد.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری انتطار دارند در جنگ نرم نیز مجهز باشیم و دوباره طعم تلخ شکست را به دشمنان استکباری بچشانیم.
وی با بیان اینکه امروز دشمن حربه های خود را از مسیرهای دیگری پیگیری و به اجرا درمی آورد، ادامه داد: دشمنان ما بیکار ننشسته و امیدوارند با ایجاد یاس و نا امیدی در ملت ایران آنان را شکست دهند اما ملت ما همان طور که در جنگ های مختلف دشمن را مایوس کرده اند اکنون نیز باید بصیرت خود را نشان دهند.
آیت الله عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برخی در داخل که از تهدیدهای دشمنان واهمه دارند باید بدانند دشمن هر چه در توان داشته استفاده کرده تا به ما صدمه بزند اما موفق نشده و همواره شکست خورده است.
امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به انتصاب رییس جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: ریاست این شورا به حجت الاسلام علی اکبری سپرده شده است که امیدواریم با انتصاب وی، این مجموعه عظیم معنوی با شتاب و تحولات مثبتی در خدمت جامعه اسلامی ما باشد.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون نماز جمعه در حدود 900 شهر و نقطه کشور برپا می شود،افزود: نماز جمعه حرکتی عظیم، معنوی، بصیرتی و تقوایی به شمار می رود که لازمه برگزاری آن این است که امامان جمعه متقی و دین دار باشند و مردم نمازگزار هم با انضباطی ایمانی در نماز و خطبه های خطیب جمعه شرکت کنند.
وی خاطرنشان کرد: نمازگزاران باید به خطبه های نماز جمعه با دقت گوش فرا دهند تا بهره لازم را از آن بگیرند.
امام جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برخی که دقتی به سخنان ائمه جمعه ندارند، صحبت های سیاسی خطیب جمعه را جناحی تلقی می کنند در حالی که ما اگر از زمین خواری و یا هر گناه دیگری سخن می گوییم فارغ از توجه به یک جناح خاص به دنبال نهی از این اعمال هستیم چرا که اصلا وظیفه امامان جمعه این است که دستورات خداوند را به مردم گوشزد کنند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: انتقادات ما از مسایل مختلف از جمله برجام، صحبت جناحی نیست و مخالفان این صحبت ها در خطبه های نماز جمعه باید بدانند هدف ما هدایت جامعه به سمت قرآن و دین است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در ادامه فرا رسیدن ولادت حضرت زینب(س)را گرامی داشت و از ایشان به عنوان بانوی صبر و بردباری و الگوی بزرگ شجاعت برای بشریت یاد کرد.
وی همچنین با اظهار تاسف از درگذشت 32 تن از دریانوردان میهن اسلامی در سانحه کشتی نفتکش سانچی، این حادثه تلخ را به خانواده ها و بازماندگان این افراد و مردم ایران تسلیت گفت.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.