عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مرحوم هاشمی مانند شهید بهشتی مظلوم بود و امروز مردم نبودش را بیشتر احساس می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مجید انصاری امروز پنجشنبه در اولین مراسم سالگرد رحلت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی که در حسینیه یادگار امام قزوین برگزار شد با اشاره به اهمیت بزرگداشت یاد بزرگان و الگوسازی برای نسل آینده افزود: هاشمی در راس انقلابیون قرار دارد و انقلابی‌گری در این نیست که فحش و ناسزا بگویی بلکه آن است که اگر لازم شد به جنگ بروی و اگر صلاح نبود جنگ را با شجاعت تمام کنید یا اگر لازم بود سخنرانی کنید و در عبور از بحران شجاعت داشته باشید و منافع کشور را به مصلحت فردی ترجیح دهید.

انصاری، مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را انسانی خداجو و خودخواسته دانست و افزود: آیت‌الله هاشمی مبارزی خستگی‌ناپذیر، شجاع، دوراندیش و انقلابی بود که به‌عنوان یار باوفای امام و رهبری در رسیدن انقلاب به آرمان‌هایش تاثیر زیادی داشت.

وی با اشاره به دوراندیشی مرحوم هاشمی اظهارداشت: زمانی که ساخت مترو مطرح شد عده‌ای ایراد گرفتند که در شرایط محدودیت منابع مالی چرا باید این همه سرمایه برای یک طرح هزینه شود اما امروز مردم کم‌درآمد از آن استفاده می‌کنند و بدون آن تردد در پاتیتخت دشوار است.

انصاری خاطرنشان کرد: آیت‌الله هاشمی بانی بسیاری از کارهای بزرگ مانند بزرگترین دانشگاه غیر دولتی جهان، توسعه صنعت، کشاورزی و سازندگی بود و هرگز این حرکت متوقف نشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برخلاف آنچه بدخواهان مطرح کرده‌اند آیت‌الله هاشمی چیزی برای خود اندوخته نکرد بلکه آنچه داشت وقف مردم کرد حتی منزلی که در آن بود و ما فکر می‌کردیم مال خودشان است امروز متوجه شده‌ایم که این منزل هم متعلق به دولت است که قرار شده به موزه تبدیل شود.

وی گفت: هاشمی مفسر قرآن و در مجمع تشخیص مصلحت نظام مردی موثر و تعیین‌کننده بود که با ایده‌های خود در مسیر مصلحت نظام حرکت می‌کرد.

فضای رسانه‌ای در کشور هم فرصت است هم تهدید

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره فضای رسانه ای کشور نیز گفت: این فضای رسانه‌ای هم فرصت است، هم تهدید. ما باید از این ابزار به خوبی استفاده کنیم. عده‌ای در این فضا بی‌انصافی می‌کنند و با شکست حریم اخلاقی با هتاکی و فحاشی و ناسزا به حیثیت دیگران آسیب می‌زنند که باید مراقب باشیم  و بدانیم این کارها حق‌الناس است و باید جواب دهیم.

وی اضافه کرد: باید از رسانه و شبکه‌های اجتماعی برای دوستی و مودت و کمک به توسعه ملی و رواج اخلاق استفاده کنیم و از ارزش‌ها عقب نمانیم.

آیت‌الله هاشمی مظلوم بود

انصاری یادآورشد: مرحوم هاشمی مانند بسیاری از بزرگان دینی مانند شهید بهشتی مظلوم بود و امروز مردم نبودش را بیشتر احساس می‌کنند. باید اذعان کنیم ملت ایران هم مظلوم است و حقش نبود مردم از خطبه‌های ایشان محروم شوند و نگذاشتند خدمات بیشتری به کشور ارایه کند.

عضو مجمع روحانیون مبارز خاطرنشان کرد: امروز هم شاهدیم چه تخریب‌ها و تهمت‌هایی علیه فرزندان ایشان صورت می‌گیرد و برخی از خدا نمی‌ترسند و دنبال آسیب‌رساندن به آبروی این خانواده هستند.

باید نگران آینده باشیم

انصاری گفت: کشور با مشکلات زیادی روبروست و معیشت مردم، اشتغال، بیکاری از مسائلی است که همه باید کمک کنند تا آنها را رفع کنیم و در شرایطی که ۳ میلیون بیکار داریم باید نگران آینده باشیم.

وی اضافه کرد: سالانه باید یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار شغل ایجاد شود که دولت در خوش‌بینانه‌ترین حالت می تواند ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار شغل ایجاد کند و ما راه درازی داریم که با وحدت طی می شود.

با نزاع و تفرقه نمی‌توان مشکلات را حل کرد

انصاری اظهارداشت: باید بدانیم فقط با تعامل سازنده با دنیا، سرمایه گذاری و دوری از خصومت‌های داخلی می‌توانیم بیکاری را حل کنیم و با نزاع و تفرقه این کار نشدنی است. باید گفتگو میان گروه‌ها و احزاب چپ و راست رایج شود و همه کنار هم باشیم تا بتوانیم با دشمنان خود آمریکا، اسرائیل و عربستان مقابله کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآورشد: فرصتی برای از دست دادن زمان نداریم و برای ساختن ایران باید مانند آیت‌الله هاشمی به فکر کشور باشیم و در مسیر دفاع از منافع عمومی همت کنیم.

مسئولیت طعمه نیست

انصاری گفت: مسئولیت‌ها طعمه نیستند بلکه امانتی است که باید از آن برای خدمت به مردم استفاده شود. مردم انقلابی ما هر جا که لازم بوده حضور یافته‌اند و درک و فهم بالای خود را در پاسداشت ارزش‌ها اثبات کرده‌اند.

الگوها چراغ نجات کشور هستند

وی یادآورشد: الگوها چراغ نجات و هدایت برای کشتی‌های متلاطم در دریای مواج کنونی هستند تا دیگران به سلامت به ساحل آرامش برسند.

انصاری با تاکید بر ضرورت توجه به الگوها برای روشن شدن تصویر آینده کشور ابراز داشت: امروز دشمنان با ابزار مختلف مانند فیلم، عکس و رمان در حال استحاله ملت‌ها هستند تا الگوهای خود را معرفی کنند که در این میان ایران اسلامی با داشتن فرهنگی غنی و مردمان شریف می‌تواند برای خود و دیگران الگوهای متعددی معرفی کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین اظهارداشت: قرآن الگوهایی چون آسیه زن فرعون را معرفی می‌کند تا ما نیز دنبال الگوهای عملی باشیم و در این شرایط عده‌ای در شبکه‌ها دارند شبهه ایجاد می‌کنند که در شرایط بد اقتصادی چه ضرورتی دارد که مراسم برگزار کنیم. در پاسخ باید گفت در جهان متلاطم کنونی باید یادمان باشد الگوهایی داریم تا هویت ما فراموش نشود.

یک روستایی سردار سازندگی می‌شود

وی اضافه کرد: هاشمی نیازمند مراسم ما نیست. شهدا و بزرگانی که رفته‌اند و خدامحور زیسته اند به بزرگداشت ما نیازی ندارند اما ما نیاز داریم از تاریخ و هویت خود تجلیل کنیم و بگوییم یک روستایی می‌تواند با تحمل سختی‌های فراوان به شخصیتی بزرگ تبدیل و سردار سازندگی شود.

انصاری گفت: می خواهیم بگوییم مسیر ترقی به معصومین محدود نیست و می‌توان مانند بزرگانی چون امام، رهبری و هاشمی شد و در سرنوشت کشور تاثیرگذاشت.

وی اضافه کرد: دشمنان تلاش کردند الگوهای ما مانند شهید بهشتی و آیت‌الله هاشمی را تخریب کنند تا جوانان نتوانند راه آنها را ادامه دهند و در مسیر اتقلاب باشند اما با فرو نشستن غبارها، امروز تلالو خدمات هاشمی بیشتر شده است.

انصاری اظهارداشت: هاشمی در گفتار بزرگانی چون آیت‌الله جوادی آملی به‌خوبی یاد شده و امروز بسیاری متوجه شده اند که هاشمی برای ائتلای اسلام تلاش کرد و زمانی که کسی خطر اسراییل را نمی‌دانست کتاب "سرزمین فلسطین" را نوشت و کتاب "امیرکبیر قهرمان مبارزه با استعمار" را نگارش کرد تا الگوی خود در مدیریت را این‌گونه معرفی  کند.

وی اظهارداشت: در مبارزه مستقیم نیز آیت‌الله هاشمی سرآمد بود و در حالی که وضعیت مالی خوبی داشت و می‌توانست زندگی آرامی داشته باشد زندان رژیم ستمشاهی را ترجیح می‌دهد و بارها شکنجه می‌شود و می‌ایستد اما تسلیم ناپذیر است.

حجت الاسلام انصاری همچنین گفت: هاشمی بارها تا مرز شهادت پیش رفت اما خدا خواست تا ایشان بماند و در انقلاب تاثیرگذار باشد و در بحران‌ها به کشور کمک کند و در زمان مبارزه با ایجاد بنگاه اقتصادی به انقلابیون کمک می‌کرد و هنگامی که احساس کرد به آموزش و علم نیاز است دانشگاه آزاد را که بزرگترین دانشگاه غیردولتی جهان بود تاسیس کرد تا جوانان در اقصی نقاط کشور بتوانند تحصیل کنند.

وی اضافه کرد: آیت‌الله هاشمی در قانون‌گذاری نقش موثری داشت و در جنگ، سنگر به سنگر در دفاع از تمامیت کشور از ملیت ایران دفاع کرد.

گفتنی است، در این مراسم فاطمه هاشمی صبیه مرحوم هاشمی رفسنجانی، زرآبادی نماینده مجلس و استاندار قزوین حضور داشتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.