مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: اگر بخواهیم سیاست امروز وزارت راه و شهرسازی را به خلاصه ترین شکل ممکن ارایه کنیم باید بگوییم که بهبود کیفیت زندگی اساسی ترین موضوع مورد نظر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مسعود حق لطفی صبح روز چهارشنبه در جلسه هم اندیشی‌چگونگی برگزاری دومین جشنواره ساختمان های برتر استان قزوین افزود: با توجه به تلاش های صورت گرفته اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین به عنوان دبیرخانه دائمی برگزاری این جشنواره در کشور انتخاب شده و در حال حاضر مشغول ارایه برنامه و تهیه مقدمات لازم جهت نهایی سازی این موضوع هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین خاطرنشان کرد: راه و شهرسازی به عنوان یک دستگاه برنامه ریز و سیاستگزار باید سمت و سوی حرکت در جهت تحقق این هدف را نشان داده و از ظرفیت های اجرایی خود در این راستا بهره بگیرد که البته اگر عموم مردم مشارکت نکرده و همراه نشوند قطعا آن اهدافی که مد نظر است محقق نخواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت ارتقای کیفیت ساخت و ساز تاکید کرد: از روز اول قرار ما این نبود که جشنواره ای برگزار کرده و با تقدیر از چند ساختمان برتر به کار خود پایان دهیم، بلکه بنا بود با ایجاد رویدادهای مختلف، منظم و مداوم، اذهان عمومی را به این نکته جلب نماییم که امروز سیاست دولت و همچنین نیاز کشور تولید انبوه مسکن نیست.

دبیر شورای مسکن استان در خصوص ویژگی های مسکن خوب گفت: خانه ی خوب خانه ای است که حال ساکنانش را خوب کند، شهر خوب شهری است که آرامش و آسایش را به شهروندانش هدیه کند و ساخت و ساز مناسب، ساخت و سازی است که همه نیازهای اساسی متقاضیان را پاسخ دهد.

حق لطفی با اشاره به آثار مثبت برگزاری جشنواره ساختمانهای برتر اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به تلاش های صورت گرفته و اقدامات ارزشمند انجام شده، اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین به عنوان دبیرخانه ی دائمی برگزاری این جشنواره در کشور انتخاب شده و در حال حاضر مشغول ارایه برنامه و تهیه مقدمات لازم جهت نهایی سازی این موضوع هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به تاکید مقام عالی وزارت بر بازآفرینی و توانمندسازی بافت های ناکارآمد شهری گفت: یکی از موضوعاتی که باید در دوره های بعدی جشنواره حتما در نظر گرفته شود ارزیابی و بررسی ساختمانهای احداث شده در این مناطق بوده و نباید فقط ساختمانهایی که در مناطق پردرآمد شهر با هزینه های بالا احداث می شوند در جشنواره شرکت کنند.

حق لطفی با بیان اینکه بهترین و مهمترین معیار برای داوری و انتخاب خانه و ساختمان برتر میزان رضایت بهره بردار است خاطرنشان کرد: پاسداشت حقوق شهروندی اساسی ترین ملاک و معیار انجام امور در همه حوزه هاست که البته حضور و همراهی شهروند مطالبه گر نیز در تحقق این هدف لازم و ضروری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.