به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین،مریم بیدخام در نشست هم اندیشی استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در نواحی ناکارآمد و مناطق حاشیه نشین، اولویت قراردادن پیوست های اجتماعی و فرهنگی در انجام عملیات عمرانی در نواحی ناکارآمد و مناطق حاشیه نشین را عاملی مهم و تعیین کننده در ریشه کن کردن آسیب های اجتماعی و ارتقای شرایط زندگی در این نواحی عنوان کرد.
وی همچنین گفت: بهره مندی از قابلیت ها و توانمندی های سازمان های مردم نهاد در مواجهه با مسائل و مشکلات نواحی ناکارآمد و مناطق حاشیه نشین لازم است و دستگاه های ذیربط باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند.
بیدخام ادامه داد: تجربه سازمان های مردم نهاد در حوزه مسائل اجتماعی و فرهنگی استان و همکاری با دستگاه های اجرایی را می توان تجربه ای موفق قلمداد کرد که در مقایسه با حضور بخش دولتی در برخی موارد به مراتب از کارایی و اثر بخشی بالاتری برخوردار است.
وی از سازمان های مردم نهاد غیردولتی به عنوان مجموعه ای تاثیرگذار و کارآمد یاد کرد و گفت: با فراهم کردن زمینه های لازم حضور این تشکل های مردمی در جلسات تصمیم سازی و تصمیم گیری، تقویت نگاه کارشناسی و شناخت دقیق از مسائل و مشکلات موجود فراهم می شود.
بیدخام ادامه داد: برقراری ارتباط میان سازمان های مردم نهاد و دولت بویژه در مناطق ناکارآمد شهری به فرآیند توسعه این مناطق کمک کرده و بر حوزه های تصمیم گیری به شکل موثری نیز تاثیر می گذارد.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.